942 میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن به متقاضیان اصفهانی پرداخت شده است

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان اصفهان:

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در مجموع از سال 1399 تا کنون در استان اصفهان 942 میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن به متقاضیان پرداخت شده است.


به گزارش خبرنگارخبرگزاری موج اصفهان، علیرضا قاری قرآن در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت طرح نهضت ملی مسکن این استان اظهار کرد: در استان اصفهان بیش از 446 هزار نفر برای این طرح اقدام به ثبت نام کردند که با پالایش های بعمل آمده افزون بر 146 هزار نفر حائز شرایط فعال هستند. 

وی افزود: از این تعداد بالغ بر 80 هزار نفر متقاضیان حائز شرایط شهرهای بالا و زیر 100 هزار نفر بوده و مابقی (بیش از 65 هزار نفر) مربوط به شهرهای جدید استان است. 

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: در حال حاضر در سطح استان اصفهان افزون بر 28 هزار و 300 واحد طرح نهضت ملی مسکن دارای پروانه ساختمانی است و تا کنون 13 هزار واحد فونداسیون آن به اتمام رسیده است. 

وی در خصوص وضعیت تسهیلات پرداختی اظهار کرد: مطابق با گزارشاتی که در یکصد و چهارمین جلسه شورای مسکن استان ارائه شد تعداد برای بیش از 21 هزار و 800 واحد قرارداد تسهیلات در بانک منعقد شده است. 

قاری قرآن افزود: مبلغ قرارداد منعقد شده در مجموع برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن و خودمالکی مبلغی بالغ بر هفت هزار و 900 میلیارد تومان بوده است که چهار هزار و 800 میلیارد تومان پرداخت شده است. 

 وی ادامه داد: از این میزان قرارداد منعقد شده، برای افزون بر 9 هزار و 400 واحد قرارداد خودمالکی منعقد شده و تا کنون بیش از 2 هزار و 400 میلیارد تومان تسهیلات خودمالکی به حساب سازندگان واریز شده است. 

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در جلسه شورای مسکن استان پیرامون تسهیلات بانک‌ها در طرح نهضت ملی مسکن گفتگو و مقرر شد در اسرع وقت جلسه‌ای با حضور مدیران شعب بانک‌ها و این اداره‌کل برگزار و هماهنگی برای تخصیص مناسب تسهیلات انجام شود. 

قاری قرآن در خصوص تسهیلات ودیعه پرداخت شده بیان کرد: از سال 99 تا کنون بیش از 52 هزار و 500 قرارداد ودیعه منعقد شده، مجموع این قرار دادها بیش از 1 هزار میلیارد تومان بوده که 942 میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن پرداخت شده است. 



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید