وزرای نفت و اقتصاد ایران در حال گفتگو با همتایان روسی خود هستند

ساعت: 22:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۸
کد خبر: 1801715

جواد اوجی وزیر نفت و سید احسان هندوزی وزیر اقتصاد و دارایی امروز در مسکو با مقامات روسیه دیدار کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در آستانه سفر رئیس جمهور کشورمان به روسیه، جواد اوجی وزیر نفت و رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه امروز علاوه بر گفت و گو با نیکلای شولگینوف وزیر نیرو و رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی روسیه الکساندر نواک معاون نخست وزیر راه هایی را برای تقویت همکاری های اقتصادی و نفتی بین دو کشور بررسی می کند.

سید احسان هندوزی وزیر اقتصاد و دارایی نیز پس از شرکت در نشست تجار و بازرگانان ایرانی در خصوص موانع و مشکلات اقتصادی بانک گمرک با وزیر دارایی روسیه دیدار و گفتگو کرد.

جواد اوجی که اخیرا ریاست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه را بر عهده داشت، با الکساندر نواک معاون نخست وزیر و نیکولای شولگینوف وزیر انرژی روسیه و رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی روسیه درباره راه های گسترش روابط اقتصادی، رفع موانع بانکی و گمرکی گفت وگو کرد. زیرساخت ها، تقویت همکاری های تهران و مسکو در زمینه نفت و انرژی و همچنین سرمایه گذاری مشترک در پروژه های زیرساختی انرژی.

در این دیدار که با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران و اعضای هیئت های دو کشور برگزار شد، طیف گسترده ای از موضوعات دوجانبه در حوزه انرژی و اقتصاد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تقویت همکاری های ایران و روسیه در قالب اوپک پلاس به منظور حصول اطمینان از منافع و تنظیم بازار انرژی، رفع نیازهای دوجانبه، همکاری های منطقه ای در انتقال گاز ایران به پاکستان و هند با مشارکت شرکت های روسی، بومی سازی تجهیزات نفتی. در ایران همکاری در حوزه انرژی، انتقال فناوری و سرمایه گذاری مشترک از مهمترین محورهای رایزنی وزیر نفت کشورمان با معاون نخست وزیر روسیه در مسکو بود.

کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه در سال‌های اخیر 15 بار در تهران و مسکو برگزار شده است، اما شانزدهمین اجلاس کمیسیون به دلیل همه‌گیری ولیعهد حدود دو سال به تعویق افتاده است.

کارگروه های کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور شامل بانک ها و امور مالی، حمل و نقل، تجارت و بازرگانی، صنعت، کشاورزی، فناوری، بهداشت، مسکن و گمرک در دو سال گذشته جلسات مشترکی را به صورت آنلاین برگزار و سند 16 را تهیه کردند. جلسه را آماده کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید