مقامات نظامی رژیم صهیونیستی با همتایان آمریکایی خود دیدار کردند

بر اساس گزارش ها، این دو نظامی ارشد رژیم صهیونیستی همچنین با افسر ارشد عملیات فرماندهی مرکزی آمریکا و دیگر مقامات ارشد نظامی آمریکا دیدار کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در این دیدار، فرماندهان در مورد همکاری های عملیاتی منطقه ای، چالش های مشترک پیش روی دو ارتش و تعمیق آمادگی عملیاتی و گفت وگوی راهبردی گفتگو کردند.

قرار است در روزهای آینده دیدارهای بیشتری بین دو کشور برگزار شود.

این دیدارها در حالی انجام شد که گفته می شود دانی سیترینوویچ که از سال 2013 تا 2016 رئیس واحد تحقیقات سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی بود، مسئولیت تحلیل اهداف ایران در این مدت را بر عهده داشت. بوده است؛ او در مصاحبه با تایمز اسرائیل، سیاست تل آویو در قبال تهران را شکست خورده توصیف کرد.

وی با اشاره به آغاز دور هفتم مذاکرات در وین افزود: تنها راه موفقیت در مذاکرات این است که آمریکا خواهان سازش جدی باشد.

علیرغم اظهارات نفتالی بنت، نخست وزیر کنونی رژیم صهیونیستی، مبنی بر اینکه به هر حال تل آویو عضو برجام نیست و حتی در صورت بازگشت ایالات متحده به توافق، این حق را برای خود محفوظ می دارد که اقدام مناسب را انجام دهد. علیه ایران؛ سیترونوویچ گفت: توانایی اسرائیل در تحت الشعاع قرار دادن مذاکرات وین ناچیز است.

سیترونوویچ به این استدلال پاسخ می دهد که کمپین فشار حداکثری نیز یک استراتژی جایگزین است. او گفت: «اما این یک فاجعه بود. تصور اینکه به این ترتیب ایران بین دو گزینه برای بقا و برنامه هسته ای قرار می گیرد، ساده لوحانه بود، زیرا برای ایران، کنار گذاشتن برنامه هسته ای خود به معنای از دست دادن استقلال خود است. صرف نظر از اینکه کدام دولت مسئول است؛ ایران خود را یک قدرت بزرگ می‌بیند و مانند همه قدرت‌های بزرگ حق ثروتمند شدن را دارد و حتی در بین مردم ایران هم در این مورد اتفاق نظر وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید