واکنش مدیر شبکه چهار به منتقدان «زندگی پس از زندگی»/ مشکل را حل نمی کنیم


زمان: 09:19
تاریخ انتشار: 1401/02/18
کد خبر: 1837089

مدیر شبکه چهار سیما ضمن تمجید از عوامل برنامه های ماه رمضان این شبکه به برخی انتقادات از برنامه تلویزیونی زندگی پس از زندگی پاسخ داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نشست تجلیل از سازندگان شبکه چهار سیما در ماه مبارک رمضان و نوروز 1401 با حضور جمعی از مدیران و برنامه ریزان گروه از جمله محمدامین نوروزی، ساعد بهاگری، عباس موزون، محمد جباری، امیر گمیشی، مرتضی روحانی، جواد رضایی3. در این جلسه حضور داشتند.

مسعود معینی پور مدیر شبکه در ابتدا درباره رسالت این شبکه گفت: کار رسانه ها حل مشکلات نیست به خصوص شبکه چهار که چنین رسالتی ندارد.

وی افزود: وظیفه ما شناخت مشکل و جریان سازی برای مشکلاتی است که در جامعه امروز باید باشد و وظیفه حل مشکل حوزه و دانشگاه است.

مدیر شبکه چهار در خصوص برخی انتقادات به برنامه ها گفت: در برنامه زندگی پس از زندگی و مجری برنامه، عباس موزون سال گذشته نظراتی مطرح شد، اما امسال این اظهارنظرها بیشتر شد. اگر منتقدان بحث های سال گذشته را می دیدند و خود برنامه را دنبال می کردند، متوجه می شدند که 99 درصد اشکالات و شبهات پاسخ داده شده است، برخی توسط مجری و برخی دیگر توسط کارشناسان.

معینی پور در بخشی دیگر گفت: اگر اداره تساوی طلبی و تقویت دین یا گروه معارف دینی در برنامه هایی مانند سوره یا زاویه یا چرخ تشکیل شود، پاسخگویی به سوالات مطرح شده بر عهده ما نیست. حرکتی که در شبکه با چهار استارت انجام می شود، گاه در حوزه و دانشگاه دنبال می شود و گاه با موضع انفعالی صرفاً مخاطب شبکه محسوب می شدند.

وی افزود: بحث پس از مرگ، بحث «زندگی پس از حیات» بود و چرا حوزه و دانشگاه به این موضوع رسیدگی نمی کنند؟ چرا تمام پیگیری ها 15 روز پس از برنامه به پایان می رسد؟

مدیر شبکه چهار سیما در ادامه درباره برنامه های دیگر گفت: سوره بیش از صد موضوع مهم در علم کلام مطرح کرده است، موضوعاتی که یکی دو گفتار خوب در حوزه و دانشگاه وجود ندارد اما رعایت نشده است.

وی افزود: بیش از هزار موضوع در برنامه چرخ مطرح شده است، اما تا زمانی که خود چرخ جایزه علم و فناوری را اعطا نکرد، بسیاری از کارکنان و بسیاری از مواردی که مطرح کردیم نادیده گرفته شد و حتی مورد توجه قرار نگرفت. این ارقام حتی در حال مهاجرت هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید