انتقاد مسیح مهاجر از رئیسی: این که منتقدان دولت خود را خیرخواه نظام نمی دانید خیال باطل است/ چرا سازمان تبلیغات را منحل نمی کنید؟

انتقاد مسیح مهاجر از رئیسی: این که منتقدان دولت خود را خیرخواه نظام نمی دانید خیال باطل است/ چرا سازمان تبلیغات را منحل نمی کنید؟

مسیح مهاجری در سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: اتفاقات جاری کشور نشان می دهد که رئیس جمهور نباید به برنامه ها، رایزنی ها و توصیه های اطرافیان و وزرا و معاونانش بسنده کند. علاوه بر آنچه از این مجموعه می شنود و دریافت می کند، باید با افرادی که خارج از حیطه وظایف دولتی هستند مشورت و مشورت کرد و پس از ارزیابی و ارزیابی دقیق و بی طرفانه متوجه شد که چه چیزی به صلاح کشور است. مردم ..

القائاتي از قبيل اينكه خارج از اين حكومت همه طرفدار دولت و كشور و نظام نيستند از جمله قضاوت هاي نادرست است. واقعیت این است که دیگران می خواهند دولت فعلی بتواند بر مشکلات فائق آید و برای حمایت از رئیس جمهور و دولت تمام تلاش خود را انجام دهد.

بر اساس این نگاه واقع بینانه چهار نکته را با رئیس جمهور در میان می گذارم به امید اینکه مورد توجه قرار گیرد.
1- این روزها تجمعات و تظاهرات متعدد مستمری بگیران تامین اجتماعی در اعتراض به تصمیم دولت برای افزایش حقوق در شهرهای مختلف برگزار می شود. آقای رئیس جمهور شما را خطاب می کنند و شعارهایی می دهند که برخی از آنها قابل قبول نیست. از این نظر ما به آنها حق نمی دهیم، اما در اصل اعتراضی که مبنی بر عدم رعایت قانون در تصمیم گیری در مورد میزان مستمری است، حق دارند.

2- درست است که دولت نیز از مشکلات مالی رنج می برد و ممکن است بخواهد از ثروت مستمری بگیران برای حل مشکلات آنها استفاده کند، اما لازمه رهبری عالی کشور این است که تصمیمات دولت بر اساس اصل «الحم الفلاحم» باشد. این اصل عقلایی، دولت باید دستگاه های غیرضروری را حذف کند و بودجه خود را صرف امور اساسی کند. می دانید که تعدادی از دستگاه ها به ویژه در حوزه فرهنگی موازی کار می کنند و هیچ خاصیتی ندارند. فلسفه ایجاد این سازمان در سال های اول پس از پیروزی انقلاب اسلامی قابل قبول بود، اما این گونه دستگاه ها طبیعتا عمر مشخصی دارند و سازمان تبلیغات اسلامی در صورت نرسیدن باید بیش از 40 سال دیگر به مقصد برسد. ل یعنی شکست خورده است و در صورت ورود طبیعتا باید با ارائه کارنامه موفق خود پایان ماموریت خود را اعلام کند.

3. بسیاری از دوستان جناب رئیس جمهور معتقدند که برخی از وزرای شما ضعیف هستند. در پذیرش این واقعیت و تعمیر کابینت تردید نکنید. موفقیت شما تا حد زیادی مرهون رفع نقاط ضعف کابینه و تقویت مداوم آن است.

4- عقل و دین و تجربه بر لزوم نقد حاکمان تأکید دارد. دولت شما اولین دولتی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مطبوعات را به دلیل انتقاد از نظر اقتصادی مجازات می کند. این رفتار منطبق بر وعده های شما نیست و در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست. به نفع شما و دولتتان است که از این گونه برخوردهای بی فرهنگی جلوگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید