واکنش کاهان به روایت ابطحی از نامه نگاری خاتمی با رهبر معظم انقلاب: خاتمی در حوادث اخیر نقش هیزم را بازی کرد.

واکنش کاهان به روایت ابطحی از نامه نگاری خاتمی با رهبر معظم انقلاب: خاتمی در حوادث اخیر نقش هیزم را بازی کرد.

روز جدید کیهان نوشت: خاتمی و برخی عناصر متحد در ابتدای اغتشاشات اخیر نقش آتش افروز و آتش افروز را ایفا کردند و قبل از انتشار نظر مقامات قضایی در مورد مرگ مهسا امینی، همین موضوع را بهانه ای برای گره گشایی و انتشار قرار دادند. اتهامات و حتی پس از روشن شدن ماجرا و فاش شدن دست گروه های تروریستی و تجزیه طلب در آتش سوزی خیابانی، آنها نخواستند خیانت و تمایز خود را با گروه های تروریستی و اراذل و اوباش اجیر جبران کنند تا این ننگ به لیست خیانت آنها اضافه خواهد شد.

روزنامه کیهان نوشت: رئیس دفتر خاتمی در دولت اصلاحات می گوید: در اعتراضات اخیر علیرغم مکاتبات آقای خاتمی با رهبری و دیدارهای اصلاح طلبان با مقامات عالی رتبه در زمینه پیشگیری از خشونت و امور اصلاحات، هیچ نشانه ای از مطالبات مطرح نیست. مورد توجه دولت قرار گرفت که او می خواست.

محمدعلی ابطحی که سابقه نمایندگی مجلس در دولت خاتمی و بازداشت در فتنه سبز را در کارنامه خود دارد، در صفحه شخصی خود در تلگرام نوشت: یکی از روزنامه های مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به بررسی سخنرانی آقای خاتمی می پردازد. خاتمی خوب است اما کافی نیست. خیلی ها تصور می کردند که این دعوت از طرف آقای خاتمی بوده است. نه اتفاقی نیفتاده صرفاً مقاله ای است که جنجال آفرینی می کند و دیدگاه اصلاح طلبانه آقای خاتمی مورد قبول دولت نیست.

شکی نیست که آقای خاتمی همیشه خواستار اصلاح امور بوده است. این مرز همیشگی او از یک سو با براندازی و از سوی دیگر با کسانی است که مطلقاً بر حاکمیت صحه گذاشته اند و بارها از بد حکمرانی در شرایط کنونی انتقاد کرده است.

می‌دانم که این روزها بسیاری از اصلاحات سرخورده شده‌اند و آن را پذیرفته‌اند و راه‌حلی جز سرنگونی و تغییر رژیم ارائه نمی‌دهند، اما صادقانه بگویم، خوب است روشن شود که خاتمی فرصت‌طلبانه نمی‌تواند از هویت خود فاصله بگیرد. حتی اگر مثل الان، معترضان و دولت صدای او را نشنوند.

در اعتراضات اخیر، علیرغم مکاتبات آقای خاتمی با رهبری و دیدار اصلاح طلبان با مقامات ارشد برای جلوگیری از خشونت و بهبود اوضاع، هیچ نشانه ای از توجه به مطالبات از سوی دولت آنچنان که اگر بود دیده نمی شود.

این مقاله در حالی منتشر شد که خاتمی و برخی اصلاح طلبان در سال 1387 با ادعای واهی کلاهبرداری و مشارکت در طرح هرج و مرج آمریکا-انگلیس-صهیونیسم عملاً در کشور براندازان نقش آفرینی کردند و این در حالی بود که خاتمی می دانست و در محافل خصوصی چندین مورد. او اعتراف کرده بود که تقلبی در کار نبوده است.

خاتمی و برخی از عناصر هم پیمان در آغاز اغتشاشات اخیر نقش هیزم افروختن و آتش‌سوزی را ایفا کردند و قبل از اعلام نظر مقامات قضایی درباره مرگ مهسا امینی، موضوع را بهانه‌ای برای حل و فصل موضوع و اتهام‌زنی کردند. حتی پس از روشن شدن ماجرا و فاش شدن ماجرا، دستان گروهک های تروریستی و تجزیه طلب در آتش سوزی های خیابانی، نمی خواستند خیانت خود را جبران کنند و با گروه های تروریستی و اشرار اجیر شده هم مرز شدند تا این بدنامی به لیست آنها اضافه شود. خیانت

دیدگاهتان را بنویسید