روز دانشجو نماد استکبار ستیزی و مخالفت با استبداد است باروری و آگاهی ظاهری


ساعت: 13:54
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۶
کد خبر: 1916337

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان:

احمد میرگل گفت: روز دانش آموز نماد ایستادگی آگاهانه در مبارزه با استکبار و طاغوت است و وجود دانش آموزان مظهر باروری فکری، آگاهی و تربیت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد میرگل استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان به مناسبت روز دانشجو در گفتگو با عصرهامون گفت: روز دانشجو یادآور حماسه های ماندگار دانشجو در حفظ کار و نقش آفرینی است. یکی از مهمترین – گروه های اجتماعی مهم در جامعه ما تفاهم ارتباط عمیقی با باورهای دینی دارد.



وی افزود: دانش‌آموزان افرادی علم‌دوست و آگاه و جویای حقیقت و واقعیت هستند و هازارد 16 یادآور سرسختی آگاهانه مبارزه غیورانه مردان واقعی است که در مقابل حکومت استبدادی جدید و خودسرانه و با درک درست ایستادگی کردند. در زمان و مکان خود در راه مبارزه و تلاش برای آرمان گرایی و جلوگیری از نابودی ایران عزیزمان جان خود را فدا کردند.

میرگل ادامه داد: جنبش دانشجویی در ایران با مفهوم بزرگ و ارزشمندی چون استکبار ستیزی، عدالت خواهی و استقلال طلبی مرتبط است که با شعار مرگ بر آمریکا در سال 1332 پس از کودتای آمریکایی انجام شد.

وی با توجه به ماهیت ضد آمریکایی و ظالمانه روز دانشجو اظهار داشت: این جنبش دانشجویی که در اعتراض به سفر نیکسون در ۲۵ دی ۱۳۳۲ تجمع کرده بودند، توسط عوامل رژیم پهلوی شکست خورد و تعدادی از آنان به شهادت رسیدند.

یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور استان افزود: بی شک این روز تاریخی برگ زرینی در تاریخ پرافتخار کشورمان و سرآغاز حرکتی است که دانشجویان کشور شجاعانه، شرافتمندانه و استوار در مقابل مستکبران و مستکبرین ایستادگی خواهند کرد. مردم سلطه جو در جهان هستند و به این ترتیب جان خود را از دست خواهند داد.”

استاد دانشگاه پیام نور زاهدان خاطرنشان کرد: دانشجویان مهمترین قشر فرهیخته و تاثیرگذار در امور اجتماعی هستند که می توان آنها را رهبر فکری و حرکتی بسیاری از گروه های جامعه دانست. مایه مباهات یک جامعه روشنفکر است.

وی تاکید کرد: طلبه گرایش به علم دارد و اصیل و نو جلوه می کند که خوشبختانه به دلیل برخورداری از زیربنای عملی دینی در زندگی دنیا پیشرو است.

میرگل ادامه داد: دانش آموزان دارای تفاهم سیاسی و اجتماعی هستند و در واقع این یک نعمت است و باید تلاش کنیم تا دانشجویان بر اساس درک، نشاط، نشاط و تربیت خود نسبت به مسائل اجتماعی و سیاسی احساس مسئولیت کنند و اساتید نیز به این دغدغه توجه کنند. .به آنها پاسخ مثبت دهید.

وی با توجه به اینکه با وجود خون های ریخته شده شهدای 16 آذر و آرمان هایش، در شرایط امروز عده ای به هر قیمتی به دنبال سازش با دولت های استکباری و نظام سلطه هستند، گفت: سیاست امری بسیار پیچیده است، در سیاست دشمن و دوست جاودانه است، وجود ندارد و متأسفانه سیاست قانون و اصول خاصی ندارد.

میرگل افزود: علمای امروز باید با پذیرش آرمان های دانش آموزان انقلابی و مقابله با مستکبران و سلطه طلبان جهان برای رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی تلاش کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید