تا پایان سال آینده برای 40 هزار شغل ایجاد می شود

ساعت: 20:52
تاریخ انتشار: 1400/09/19
کد خبر: 1791048

عبدالملکی با بیان اینکه تا پایان سال آینده 40 هزار شغل ایجاد می شود، گفت: باید به کاهش نرخ رشد در استان توجه شود که به کمتر از یک درصد رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیر فلاک، حجت الله عبدالملکی امشب در جلسه هیات اداری لرستان گفت: لرستان یک میلیون و 900 هزار نفر جمعیت دارد و نرخ بیکاری 12 درصد این استان است که در بین جوانان بیشتر است، بنابراین 20 درصد جوانان استان بیکار هستند و در مجموع 87 هزار نفر در استان بیکار هستند.

وی افزود: پنج گروه را در بحث بیکاری مطرح کردیم، یک گروه 87 هزار نفر هستند، یک گروه از کار ناامید نیستند، گروهی که اشتغال غیررسمی کم درآمد دارند که در مجموع 200 هزار نفر است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آنچه در نظر گرفته ایم ایجاد 40 هزار شغل تا پایان سال آینده است و اگر مدیران خوب عمل کنند این تعداد را به 60 هزار نفر خواهیم رساند. البته در اشتغال دو راهکار اصلی وجود دارد، یکی پیگیری فعال سازی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل و نیمه تعطیل.

وی گفت: 400 واحد فرآوری سنگ در استان داریم و به دلیل معادن آن استان تعطیل هستند و جزو برنامه هستند و راهبرد دوم تمرکز بر کشاورزی و صنایع تکمیلی صنایع دستی است.

عبدالملکی گفت: کمربندی شهرستان دورود به دلیل ترافیک سنگین نیاز است، بیمارستان نیمه تمام و سیستم تصفیه آب در نظر گرفته شود، همچنین دو پروژه در دورود داریم که فاز چهارم سیمان دورود که قول تامین اعتبار آن را داده بودیم. و کارخانه صنعتی، مشکل این است که سهامدار خارج از کشور است و کارخانه آماده راه اندازی است که نظارت می شود.

وی گفت: در شهرستان ازنا اگر 2 هزار و 800 هکتار از اراضی این منطقه دچار غرقابی و آبیاری شود می تواند از مهاجرت جلوگیری کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به جمعیت استان گفت: باید به کاهش نرخ رشد جمعیت در استان توجه شود چرا که به کمتر از یک درصد رسیده است و نیازمندیم. مردم و جمعیت لر باید افزایش یابد.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید