از ظرفیت نسل جوان دانشگاهی برای ایجاد اشتغال استفاده شود/ برگزاری اولین رویداد ملی «هجرت; ایجاد شغل در Kum


ساعت: 14:40
تاریخ انتشار: 1401/04/15
کد خبر: 1881394

معاون پژوهشی دانشگاه قم با اشاره به اینکه امسال جهت گیری دانشگاه در بحث دانش بنیان و توسعه این شرکت ها است، گفت: باید از ظرفیت عظیم مردم و نسل جوان دانشگاهی برای ایجاد اشتغال با رویکرد جهادی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش قم فردا، حجت الاسلام و المسلمین فراهانی فراهانی در نشست خبری اولین رویداد ملی هجرت که در سالن اجتماعات دانشگاه قم برگزار شد، با بیان اینکه همکاری نهادها، سازمان ها و رسانه ها در برگزاری این رویداد برگزار شد، گفت: این رویداد ملی قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: باید از ظرفیت عظیم مردم و نسل جوان دانشگاهی برای ایجاد اشتغال با رویکرد جهادی استفاده کرد.
معاون پژوهشی دانشگاه قم با اشاره به افتتاح مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه گفت: امسال جهت گیری بحث اقتصاد دانش بنیان و توسعه این شرکت ها است.

مسئله اقتصاد اسلامی در اولویت کشور و این رویداد است
همچنین در ادامه این دیدار حسین سلطان پور مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه قم با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر نسل جوان گفت: مقام معظم رهبری بر لزوم استفاده از توان و توانمندی های جوانان متدین و انقلابی بسیار تاکید دارند. مرد”.
وی ادامه داد: موضوع اقتصاد اسلامی اولویت کشور ما است. ما به الگوی اقتصاد اسلامی و عملی نگاه می کنیم و این اتفاق در آن جهت تعبیر می شود.

در دسترس بودن دانش در فناوری، اقتصاد دانش بنیان را ایجاد می کند که باعث ایجاد اشتغال می شود
از سوی دیگر دکتر حمیدرضا مقسودی از اعضای هیئت علمی دانشگاه قم با اشاره به برگزاری این رویداد مهم در قم گفت: شهر مقدس قم منشأ تحولات مهمی است و این نقطه عطفی برای این کشور است. رویداد.
و افزود: دلیل مشکلات اقتصاد کشور این است که نظام اقتصادی ما بر پایه اقتصاد دولتی است.
دبیر رویداد ملی هجری، اشتغال زایی افزود: امروز با دزدی و غارت منابع طبیعی، نفت و غیره، نظام سرمایه داری در دنیا قوت گرفته است.
وی گفت: افرادی که می توانند در اقتصاد تحول ایجاد کنند مردم هستند و مردم فناوری اجتماعی هستند. ما باید شاهد یک حرکت عربی و مردمی در اقتصاد باشیم و این رویداد حرکتی در آن جهت است.
مقصودی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت جوانان و مردم برای ایجاد یک میلیون شغل در سال استفاده شود خاطرنشان کرد: هدف ما ایجاد یک حرکت اجتماعی برای حل مشکلات اقتصادی کشور با رویکرد قدرت مردمی است.
وی گفت: حدود 600 نفر در این مراسم هفت روزه حضور خواهند داشت و پس از اولین رویداد، دومین رویداد با حضور بانوان برگزار می شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه قم با اشاره به اینکه باید نگاه و رویکرد علمی در حوزه های مختلف اقتصادی وجود داشته باشد، تاکید کرد: در حوزه دانش هر یک از اقشار و اصناف، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان نقش مهمی ایفا می کنند.
وی ادامه داد: اگر دانش در سطوح مختلف فناوری تزریق شود، می توان گفت که اقتصاد دانش بنیان ایجاد اشتغال داریم.
مقصودی با اشاره به هدف از برگزاری این رویداد گفت: در این رویداد به دنبال این مشکل هستیم، این افراد باید یاد بگیرند که در ساده ترین کارها و فعالیت ها و اقدامات اقتصادی از دانش بهره مند شوند.
وی افزود: به جای اشتغال باید به سمت ایجاد اشتغال رفت.

600 دانشجو و فارغ التحصیل، دانشجو و فعال در زمینه اشتغال زایی در کشور به مدت هفت روز در جوار حرم نورانی حضرت معصومه (س) به تجربه، چالش در طراحی کسب و کار، روایت کسب و کار مبتنی بر ایمان در قالب هایی مانند سمینار، گفت و گو ، مستند، نمایش، مسابقه و … آماده شوید تا تجربه ای متفاوت در زمینه اشتغال زایی در کشور ایجاد کنید.

حمایت از طرح های اشتغال زایی برتر، تسهیل در اخذ مجوز اشتغال زایی، گواهینامه معتبر دوره، اعطای نفرات برتر و …. از جمله مزایای این رویداد است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید