اعتراض به تعداد عیدی بازنشستگان

اعتراض به تعداد عیدی بازنشستگان

از روز چهارشنبه 20 بهمن ماه پرداخت حقوق بازنشستگان بیمه آغاز می شود. عید معمولاً همزمان با حقوق باخمن شروع می شود. اگرچه هنوز برای شروع پرداخت حقوق باید کار کرد اما هنوز میزان عیدی بازنشستگان مشخص نشده است. بر اساس ماده 75 قانون مدیریت خدمات کشوری، میزان امتیاز عیدی برای هر سال 5000 درصد است که با احتساب ضریب حقوقی تعیین شده توسط هیات وزیران تعیین می شود. براساس مصوبه هیأت وزیران برای سال جاری ضریب حقوق کارمندان قانون مدیریت خدمات کشوری و کارمندان قانون هماهنگ پاداش خدمات کشوری 3048 ریال است که در این صورت عیدی امسال یک میلیون و 524 هزار تن خواهد بود. .

اما علی دهنوکیا، رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی گفت: میزان عیدی مستمری بگیران تامین اجتماعی برابر با عیدی است که دولت به مقامات دولتی و لشکری ​​می دهد. به گفته دهقان کیا، تلاش می شود میزان عیدی مستمری بگیران به یک ماه حقوق افزایش یابد. وی گفت: پرداخت عیدی بیمه بازنشستگان از بودجه کشوری نخواهد بود و دولت فقط مبلغ آن را اعلام می کند.

رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی گفت: از آنجایی که عیدی و پاداش کار مشمول بیمه تامین اجتماعی نیست، سازمان تامین اجتماعی نمی تواند به اندازه کارگران عیدی به مستمری بگیران پرداخت کند. میزان عیدی مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال 99 یک میلیون و 200 هزار تن بوده است.

واکنش 1.5 میلیون تومانی به شناسنامه بازنشستگان

اعتراض مردم به مبلغ احتمالی یک میلیون و 500 هزار تومانی که باید برای عیدی امسال بپردازند، معتقدند عیدی باید افزایش یابد: «جشن روز معلم همزمان با گرگر برگزار می شود. چرا عیدشون فرق میکنه؟! بازنشستگان آموزش و پرورش نه بیمه درمانی خوبی دارند و نه وکیل و حساب خدا.

کارمندی که 5 تن حقوق می گیرد، مانند فردی که 30 تن می گیرد، با 1.5 میلیون عیدی می گیرد».

مستمری گرفتن و 150 هزار دلار بی انصافی است.

«اوه چه عید قاضی و قاضی می کنی. با یک و نیم عید چه می شود که برنج کلیوی هشتاد هزار تن است، نام گوشت و مرغم که نمی شود، لبنیاتم که هیچ.

«امروز یک کیسه برنج ایرانی یک میلیون تن قیمت دارد. من بازنشسته ام. «دارن با صد و نیم چه می تواند بکند؟» با توجه به اینکه هنوز اندازه عیدی مشخص نشده است، به نظر نمی رسد بازنشستگان این هفته عیدی خود را بگیرند. بنابراین واریز عیدی تا پایان بهمن یا اسفند ماه موکول می شود.

زمزمه ای که از سوی دولت شنیده می شود، همین 1.5 میلیون تن است. نکته اینجاست که معمولا میزان عیدی نسبت به سال گذشته بیشتر است. به عنوان مثال در بودجه سال گذشته میزان عیدی یک میلیون و 200 هزار تن در نظر گرفته شده بود که دولت به آن اضافه کرد و مبلغ یک میلیون و 500 هزار تن را تصویب کرد و بر اساس این رویه دولت باید میزان عیدی امسال را افزایش دهد. اگر دولت تشخیص دهد که افزایش حجم عیدی متناسب با تورم است، تورم بالای 40 درصد، میزان عیدی بیش از دو میلیون تن برآورد می شود. چقدر هنوز اعلام نشده و دولت باید تصویب کند که بعد از همه این مراحل اعلام می کنیم

مدیرکل تامین اجتماعی گفت: تلاش می کنیم بایرم را به موقع به مستمری بگیران پرداخت کنیم که هنوز مبلغ آن اعلام نشده است.

میرهاشم موسوی در جمع خبرنگاران درباره افزایش مستمری و مستمری مشمولان تامین اجتماعی در سال آینده گفت: قطعا افزایش خواهد داشت اما منتظریم شورای روابط کار تشکیل شود و ضریب سالانه ای که پیش آمده، میزان مستمری بگیریم. افزایش اعلام خواهد شد. ”این اتفاق می افتد.

این مسئول در خصوص بیمه خانوار بانوان نیز گفت: بر اساس تفاهم نامه سازمان تامین اجتماعی و دولت، بخشی از سهم بیمه باید توسط دولت پرداخت شود.

وی با بیان اینکه تفاهم نامه ای در این زمینه به سازمان برنامه و بودجه ارسال کرده ایم، افزود: پس از امضای این تفاهم نامه اگر فردی پشت خط باشد تحت پوشش بیمه زنان سرپرست خانوار قرار می گیرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص حق بیمه کارگران گفت: افزایش. کسورات آنها نیز متناسب با افزایش حقوق اعمال خواهد شد.

موسوی با اشاره به عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: تلاش می کنیم عیدی بازنشستگان را به موقع پرداخت کنیم، البته هنوز مبلغ آن اعلام نشده است و دولت باید تصویب کند که پس از طی این مراحل اعلام کنیم. “

دیدگاهتان را بنویسید