جزئیات دستورالعمل 12 طبقه بندی مدارس

حجت‌الله الماسی، مشاور وزیر آموزش و پرورش و رئیس دفتر این وزارتخانه، ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها را موظف کردند از تاریخ 14 فروردین 1389 در مدارس حضور یابند.

در این دستورالعمل آمده است: با قدردانی از زحمات کلیه همکاران محترم اعم از کادر آموزشی و اداری مدارس که با توجه به تصمیم ستاد ملی مدیریت تاج و تخت از تعطیلی فرآیند آموزشی در زمان شیوع ویروس کرون جلوگیری کردند. ، مدارس و دانشگاه ها و با توجه به اهمیت ارتقای شخصی کیفیت فرآیند تدریس و یادگیری و جلوگیری از ادامه افت تحصیلی دانش آموزان و نیز جلوگیری از عواقب جبران ناپذیر برای آینده میهن اسلامی، در نتیجه ادامه فعالیت شعب واحدهای آموزشی در بقیه زمان ها سال تحصیلی 1401-1400 اعلام می گردد.

1- کلیه عوامل اجرایی، آموزشی و پرورشی مدارس باید طبق اطلاعیه و جدول برنامه هفتگی در مدارس حضور داشته باشند.

2- کلیه فعالیت های آموزشی مربیان، معلمان، معلمان و دانش آموزان در کلیه مقاطع تحصیلی و کلیه دوره ها باید شخصاً انجام شود (رعایت بهداشت فردی و بهداشت محیط، استفاده صحیح از ماسک و تهویه کلاس ها). از ظرفیت های مجازی فقط باید در صورت لزوم به عنوان ابزار اضافی برای آموزش و آموزش استفاده شود.

3- تاکید بر حضور منظم دانش آموزان در مدرسه و کلاس درس طبق برنامه هفتگی و در صورت غیبت غیرموجه طبق آئین نامه و سایر مقررات مربوطه مدرسه.

4- تاکید می‌شود دانش‌آموزان مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب یا علائم این ویروس و یا دارای بیماری زمینه‌ای با تایید پزشک و رضایت والدین می‌توانند از روی تخت “شاد” آموزش‌های لازم را دنبال کنند.

5- تبیین اهمیت و ضرورت آموزش حضوری، اطلاع رسانی جامع و ترغیب اولیای دانش آموزان از طریق روابط عمومی ادارات کل، استفاده از ظرفیت فضای مجازی، انجمن اولیا و مربیان، رسانه ها، گروه های آموزشی، تبلیغات محیطی و سازندگی. فضاهای شهری و غیره کاهش نگرانی خانواده ها، فراهم آوردن زمینه مشارکت همه جانبه دانش آموزان در مدارس.

6- انجمن اولیا و مربیان نسبت به ساماندهی سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان بر اساس آیین نامه در زمینه ایاب و ذهاب و تردد دانش آموزان. هرگونه انصراف از شهریه مدرسه و کانون معلمان و معلمان و افزایش شهریه دانش آموزان غیردولتی ممنوع است.

7- با توجه به زمان باقی مانده از سال تحصیلی، ارائه پوشش یکسان برای دانش آموزان ضروری نیست. نظارت بر پوشش و لباس فرم مناسب دانش آموزان طبق فصل پنجم آیین نامه مدارس توسط مدیران مدارس الزامی است.

8- جذب محیط مدرسه و ایجاد تنوع در محیط آموزشی با برگزاری مسابقات، جشنواره ها، رویدادها و اردوهای فرهنگی، آموزشی و ورزشی توسط مدیران، مربیان و معلمان مدارس و استفاده از ظرفیت برنامه ویژه مدارس (بوم) برای ارتقای کیفیت فرآیندها. آموزش و تسهیل در بازگشت دانش آموزان مورد تاکید است.

9- هرگونه تغییر احتمالی در مفاد این مدار و تربیت فردی منوط به تایید ستاد تاج و تخت کشور می باشد که در صورت اتخاذ تصمیم جدید صرفاً از طریق وزارت آموزش و پرورش جهت اجرا ابلاغ خواهد شد.

10- تاکید بر تکمیل فرآیند آموزش و سنجش دوره های صلاحیت فنی در شاخه فنی و حرفه ای و استاندارد مهارت آموزی در زمینه حرفه آموزی و برنامه ریزی برای اجرای دوره کارورزی / کارآموزی.

11. واضح است که ولایات، ولسوالی ها و مکاتب با عملکرد خوب مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت. لازم به ذکر است با توجه به اهمیت فراوان سلامت دانش آموزان در صورت تکرار بیماری و افزایش تعداد بیماران در مدارس، مدیران مدارس نیاز به ثبت اطلاعات بیمار در سامانه مراقبت کوید 19 (ایران) دارند. ط) در اسرع وقت و به نزدیکترین مرکز خدمات یکپارچه بهداشتی درمانی تحت پوشش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هدایت شوند.

12- مسئولیت اجرایی این بخشنامه بر عهده مدیرکل آموزش و پرورش استان بوده و نظارت و ارزیابی دقیق بر اجرای آن بر عهده معاونت و بخشهای مختلف اداره کل، ادارات مناطق، شهرستانها و بخشداران خواهد بود. .

امید است با همت و همکاری شایسته عوامل مشارکتی و موثر در تربیت کودکان ایران اسلامی، استفاده از فرصت های باقی مانده از سال تحصیلی و جبران کاستی های یادگیری دانش آموزان، شاهد کیفیت خدمات آموزشی برای عزیزان باشیم. دانش آموزان در تمام مدارس

دیدگاهتان را بنویسید