آغاز عملیات اجرایی بنادر جدید لنگه و مکران

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد:

به گفته مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، تمام تلاش سازمان بنادر بر این است که در سال جاری عملیات اجرایی بنادر جدید لنگ و مکران هرمزگان آغاز شود.

به گزارش خبرگزاری موج


علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور وی عصر چهارشنبه در کارگروه توسعه دریامحور استان هرمزگان اظهار داشت: راهی که استان هرمزگان برای توسعه دریامحور در پیش گرفته است دقیقاً مطابق با نتایج و جمع بندی شورای دولت است.

وی افزود: رئیس جمهور از ما می‌خواهد در پروژه‌های حوزه دریایی کار کنیم، زیرا تحقق پروژه‌ها موجب اشتغال بالا و ایجاد رونق در معیشت مردم، رشد اقتصادی را نیز به دنبال دارد.

نماینده مجلس وزیر حمل و نقل و شهرسازی وی با بیان اینکه در حال حاضر 27 سازمان مرتبط با دریا در کشور مشغول به کار هستند، گفت: پروژه های خوبی توسط این سازمان ها در حوزه دریایی راه اندازی شده است و تمام تلاش ما این است که بتوانیم با هم افزایی به این پروژه ها برسیم.

صفایی تصریح کرد: تمام تلاش هیئت اجرایی است سازمان بنادر و دریانوردی هدف این است که پروژه هایی که در مرحله اکتشاف هستند به سرعت به مرحله شروع عملیات عملیاتی برسند. از این رو با دقت پیگیر مقدمات آغاز پروژه جدید بندر لنگ در غرب هرمزگان هستیم و در شرق نیز در تلاش هستیم تا بهره برداری از بندر مکران را در سال جاری آغاز کنیم چرا که بر اساس سامانه سازمان بنادر، اگر یک پروژه را شروع کنید، به طور مستمر با بودجه ادامه خواهد یافت.

وی همچنین به طرح توسعه اسکله بندر شهید رجایی و اجرای پل دسترسی به بندر فعلی از بندر جدید اشاره کرد و گفت: با بهره برداری از این پروژه 2400 هکتار زمین به ظرفیت بندر هرمزگان اضافه می شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به طرح منطقه بزرگ گردشگری دریایی استان در بنادر نهل ناخدا و شهید حقانی، ادامه داد: این پروژه در اسکله نهل ناخدا انجام می شود و ما تلاش می‌شود توسعه دریاچه‌ها و بندر شهید حقانی آغاز شود تا ظرفیت حمل و نقل، تعداد گردشگران حوزه دریا را دو برابر کند.

وی بابیان اینکه هرمزگان پتانسیل تبدیل شدن به مرکز تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه دریایی را دارد، تصریح کرد: آمادگی کامل داریم تا بتوانیم در قالب همکاری مشترک با استان به ایجاد این مرکز علمی در استان و دانشجویان کمک کنیم. مرتبط با رشته دریایی و علوم و فنون دریایی باید در هرمزگان آموزش ببینند.



آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها