آلودگی هوا در تهران ادامه دارد/ باد غرب و جنوب استان می وزد

آلودگی هوا در تهران ادامه دارد/ باد غرب و جنوب استان می وزد

طی چهار روز آینده در نواحی فشرده و صنعتی استان آلودگی هوا و از عصر دوشنبه (20 دی) در نواحی جنوبی و غربی افزایش وزش باد گاهی نسبتاً شدید پیش بینی می شود.

به گزارش ایسنا، بر اساس تحلیل نقشه های پیش یابی و تحلیل مدل های سینوپتیکی، طی چهار روز آینده با استقرار جو نسبتاً پایدار آسمان صاف تا نیمه ابری و در نقاطی با افزایش ابر و افزایش ابر خواهد بود. در مناطق پر تردد و مناطق صنعتی در برخی ساعات با گرد و غبار محلی، تجمع آلاینده های جوی. و پیش بینی می شود کیفیت هوا کاهش یابد.

عصر دوشنبه و عصر چهارشنبه (20 به 23 دی) در برخی نقاط به ویژه در نواحی جنوبی و غربی افزایش وزش باد در نقاطی نسبتاً شدید همراه با تضعیف موقت آلاینده های جوی پیش بینی می شود.

روز پنجشنبه (14 دی) صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد پیش بینی می شود.

بر اساس این گزارش، آسمان تهران فردا (20 دی) نیمه ابری، غبارآلود و وزش باد در بعدازظهر با کمینه دمای 4 درجه سانتیگراد و بیشینه دمای 13 درجه سانتیگراد و روز سه شنبه (21 دی) پیش بینی می شود. صاف تا نیمه ابری همراه با غبار محلی با حداقل دمای 4 درجه و بیشینه آن 12 درجه پیش بینی می شود.

ایستگاه فیروزکوه با کمینه دمای 9- درجه سانتیگراد سردترین ایستگاه استان تهران در 24 ساعت گذشته گزارش شد.

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت در حال حاضر در شرایط ناسالم برای گروه های حساس با شاخص آلاینده ذرات معلق زیر 2.5 میکرون قرار دارد.