آیا یحیی گل محمدی مرد بازی های بزرگ نیست؟

آیا یحیی گل محمدی مرد بازی های بزرگ نیست؟

یحیی گل محمدی پسر باهوشی است و این را به خوبی در زمانی که فوتبال بازی می کرد نشان داد. شاید یکی از دلایلی که یحیی بر خلاف بسیاری از هم دوره ای های خود تقریباً در مربیگری موفق شده است، همین مشکل باشد.

گل محمدی در مجموع در اکثر تیم هایش عملکرد خوبی دارد و چندین عنوان قهرمانی را نیز به دست آورده است. رکوردی که باعث شد یحیی روی نیمکت یکی از دو غول فوتبال ایران بنشیند. با این حال مخالفان گل محمدی می گویند او مربی بازی های بزرگ نیست. این افراد معتقدند یحیی در بازی های بزرگ و در شرایط حساس نمی تواند تصمیمات خوبی بگیرد و همین موضوع را بهانه ای برای انتقاد از گل محمدی قرار می دهند. طرفداران سرمربی پرسپولیس هم معتقدند گل محمدی در بازی های بزرگ خوب است و سابقه دفاعی هم دارد. به عنوان مثال این افراد به نتایج پرسپولیس در لیگ قهرمانان 2020 و صعود به فینال این رقابت ها اشاره می کنند. در این گزارش می خواهیم نگاهی به عملکرد سرمربی پرسپولیس در دیدارهای بزرگ داخلی و خارجی و مقابل حریفان قدرتمند این تیم در چند فصل اخیر داشته باشیم. آماری که برای گل محمدی چندان مساعد نیست و یحیی تا به امروز در اکثر دیدارهای مهم دوران مربیگری خود موفق به پیروزی نشده است.

شهرآورد؛ احتیاط حرف اول را می زند

یحیی در اواسط لیگ نوزدهم بار دیگر هدایت پرسپولیس را برعهده گرفت و تا به امروز 8 بار در دیدارهای خانگی به مصاف حریف اصلی خود رفته است. سرمربی پرسپولیس در این دیدارها تنها یک بار پیروز شد. 7 بازی با تساوی به پایان رسید که 2 بازی از این 7 بازی در جام حذفی بود و تیم گل محمدی در ضربات پنالتی شکست خورد. یکی از گلایه های یحیی احتیاط بیش از حد او در دربی هاست. موضوعی که نتایج آن را ثابت می کند.

سربازان؛ طلسم شکستن با گل کمال!

سپاهان بعد از استقلال جدی ترین رقیب داخلی پرسپولیس محسوب می شد. نکته جالب رویارویی یحیی و سپاهان این است که سرمربی پرسپولیس از زمانی که هدایت این تیم را برعهده گرفته تا دیدارهای فصل گذشته نتوانسته سپاهان را در جریان بازی شکست دهد. تنها برد پرسپولیس مقابل سپاهان با هدایت یحیی در بازی برگشت لیگ نوزدهم بود که سپاهان در زمین حاضر نشد و این دیدار با تصمیم کمیته انضباطی 3 بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید.

در فصل قبل در دیدار رفت دو تیم پرسپولیس موفق شد با یک گل کمال سهدنیا سپاهان را شکست دهد و اولین برد گل محمدی مقابل سپاهان در جریان این دیدار رقم خورد. دانش آموختگان گل محمدی در بازی برگشت مغلوب سپاهان شدند و اولین دیدار دو تیم در این فصل با تساوی بدون گل به پایان رسید.

الدحیل؛ تکراری علیه سرمربی باورنکردنی جام جهانی

پرسپولیس در دوره مربیگری یحیی گل محمدی دو بار در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف یکی از تیم های قدرتمند قطر رفت اما در هر دو دیدار با نتیجه یک بر صفر شکست خورد و نتوانست نمایش موفقی مقابل این تیم داشته باشد. هر دو شکست پرسپولیس مقابل الدیل زمانی رقم خورد که ولید الرکراکی، سرمربی موفق مراکش در جام جهانی هدایت این تیم را برعهده داشت. الرارکی با مراکش در رده چهارم قرار گرفت و عجایب جام جهانی لقب گرفت.

الهلال; عملکرد بد، شکست بزرگ!

پرسپولیس در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا امید زیادی برای صعود دوباره به فینال داشت اما تضعیف فصل نقل و انتقالات و البته پیروزی از سد محکم الهلال تمام رویاهای پرسپولیس را بر باد داد. باخت 3 گل مقابل الهلال سنگین ترین شکست یحیی گل محمدی در دومین دوره مربیگری اش در پرسپولیس بود و یکی از ضعیف ترین عملکردهای شاگردان گل محمدی در سال های اخیر را شاهد بودیم.

اولسان; یک باخت نابهنگام در مهمترین مسابقه زندگی!

مهمترین بازی عمر یحیی روی نیمکت پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا و دیدار مقابل اولسان هیوندای کره جنوبی است. جایی که خیلی ها منتظر اولین قهرمانی پرسپولیس در آسیا بودند اما این اتفاق نیفتاد و پرسپولیس علیرغم اینکه با یک گل از حریف پیش بود با دو پنالتی نتیجه را واگذار کرد و یحیی و تیمش به نتیجه نرسیدند. جام قهرمانی

برنده می شود

مهم ترین بردهای آسیایی پرسپولیس در کنار گل محمدی چند فصل پیش در لیگ قهرمانان آسیا رقم خورد. پرسپولیس در سال های اخیر گربه سیاه السد بوده و توانسته در بازی های مختلف به خوبی این تیم را شکست دهد. یحیی گل محمدی موفق شد در دیداری تماشایی در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2020 با یک گل عیسی آل کثیر این تیم ثروتمند قطری را شکست دهد. پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی همان فصل بار دیگر با دو گل الکتیر تیم قدرتمند پاختاکور ازبکستان را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. دیدار بسیار حساس مقابل النصر عربستان که با محرومیت عیسی بامداد بازی به اوج هیجان رسید. یحیی و تیمش موفق شدند در این دیدار نیز پیروز شوند و با شکست نصر در ضربات پنالتی به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه یابند.

دیدگاهتان را بنویسید