اتقان کافی در بخشی از آرای محاکم وجود ندارد

رئیس دیوان عالی کشور:

به گفته رئیس کل دادگستری، برخی از آرای دادگاه ها فاقد صلاحیت کافی است و این امر مستلزم نظارت مستمر و سیستماتیک قضات دیوان عالی کشور بر نحوه اجرای قوانین در محاکم است.

به گزارش خبرگزاری موج


حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در جلسه شورای عمومی امروز پنجم اردیبهشت ماه با حضور قضات عالی رتبه. دادگاه عالی برگزار شد، وی با تبریک ایام مبارک دهه کرامت، تصریح کرد: دهه کرامت یازده روز اول دهه اول ماه ذی القعده است که همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) آغاز می شود. (ص) اول ذوالقعده و با ولادت برادر بزرگوارش حضرت امام رضا (ع). در 11 ذی القعده به پایان می رسد. مرحوم مجلسی در کتاب شریف بحارالأنوار شرح مفصلی از پیامبر نقل می کند که به صورت نقلی آمده است: هر که علاقه مند است و می خواهد خدا را در حال شادی و خندان ملاقات کند باید از علی بن موسی الرضا پیروی کند.

وی با اشاره به جایگاه دیوان عالی کشور تصریح کرد: جایگاه دیوان عالی کشور در رابطه با علم و حقوق می تواند بسیار بالاتر از آنچه هست باشد و به همین منظور تشکیل کارگروه های تخصصی و کمیته های علمی در دستور کار قرار گرفته است. دستور جلسه.

رئیس دیوان عالی کشور وی افزایش ارتباط حقوقی با مراکز علمی و دانشگاهی را موضوعی مهم در آسیب شناسی تصمیمات قضایی عنوان کرد و گفت: با تهیه مقدمات و ایجاد فضای مناسب، جلسات شورای عمومی با حضور اساتید و اساتید برگزار می شود. مراکز قضایی، حقوقی و دانشگاهی نقش بسزایی دارند.

منتظری افزود: صدای برخی دادگاه ها فاقد صلاحیت کافی است و این موضوع مستلزم نظارت مستمر و برنامه ریزی شده قضات دیوان عالی کشور بر نحوه اجرای قوانین در محاکم است.

رئیس دیوان عالی کشور تصریح کرد: در بازرسی از محاکم قضایی و سفرهای استانی مشکلاتی شناسایی و شناسایی شد که متاسفانه تاخیر در اجرای احکام مدنی یکی از مشکلات فراوان و گسترده دستگاه قضایی است دادگاه کشور با توجه به تجربه و تخصص لازم که در این زمینه دارند؛ می توانند با ارائه پیشنهادات و راهکارهای لازم برای رفع این مشکل مثمر ثمر باشند.



آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها