از طرح های حوزه بهداشت و سلامت استان مرکزی بازدید شد

به گزارش خبرنگار مرکزی خبرگزاری موج


علیرضا امانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در این نشست راویان پیشرفت وی در بازدید از پروژه های بهداشتی و درمانی استان مرکزی گفت: دولت سیزدهم مصمم به تکمیل پروژه های به ارث رسیده از دولت قبل است، عزم دولت بر این است که از تبدیل شدن کلان پروژه ها به موزه و آثار باستانی جلوگیری کند و دولت سیزدهم نیز یکی از این پروژه ها است. کلنگ های زمین را او جمع می کند.

وی با اشاره به اجرای بیش از 2000 طرح بهداشتی در قالب طرح 4040 در کشور افزود: استان مرکزی در حوزه بهداشت و درمان به موفقیت های بسیاری دست یافته است که از جمله آنها می توان به جذب 70 پزشک متخصص و فوق تخصص اشاره کرد. افزایش جذب دانشجویان بین المللی و اردوهای جهادی پزشکی و دندانپزشکی در استان رو به افزایش است، بیش از 16 برنامه در محل کودکان مقتول برگزار شد و بیش از 40 نفر از پدران شهدا تخصصی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: کسب رتبه های برتر به ویژه در حوزه جوانان، راه اندازی مرکز ناباروری سطح 2، ایجاد اورژانس سوختگی، ایجاد کلاس های درس معاونت آموزشی، ایجاد اورژانس هوایی، افزود: دو دستگاه اتوبوس آمبولانس به ناوگان اورژانس، افتتاح بیش از 40 مرکز جامع سلامت و خوابگاه ویژه دختران و زنان متاهل، اخذ بیش از 1000 مجوز کار بهداشتی و درمانی و خرید بیش از 550 میلیارد تومان تجهیزات در سال گذشته از جمله موفقیت‌های سال گذشته است. حوزه بهداشت و درمان استان مرکزی.

امانی از افزایش 183 هزار و 531 متر مربع پروژه های درمانی در استان مرکزی خبر داد و گفت: فاز سوم بیمارستان خوانساری، بیمارستان زنان و زایمان سینا آشتیانی، مرکز دیالیز 40 تختخوابی حضرت فاطمه زهرا(س)، حضرت ولیعصر(عج) بیمارستان (ع) یکی از مراکز جدید بهداشتی و درمانی در استان مرکزی است.

وی خاطرنشان کرد: مردم 20 سال صبورانه ساختمان ناتمام ولیعصر را تماشا کردند اما لب به اعتراض باز نکردند و چه صبورانه فرزندان خود را در بیمارستان طالقانی به دنیا آوردند و حرفی نزدند و صبورانه شاهد مداوای خود بودند. بیماران مرحله اول آیت الله خوانساری. این افراد لایق بهترین ها هستند.

فرزاد محالث الائمه استاندار مرکزی نیز در این جلسه اظهار داشت: در دولت سیزدهم 550 میلیارد تومان اعتبار برای تامین تجهیزات پزشکی و درمانی آیات استان تزریق شد.

وی افزود: تجهیزات پزشکی و درمانی از سال 1395 تا 1400 وارد علوم پزشکی شد که در مجموع 3200 میلیارد تومان از بودجه عمرانی وارد استان شد اما تنها در سال 1401 5.24 میلیارد تومان از بودجه در استان هزینه شد که نشان می دهد 60 درصد بیش از کل شش سال گذشته بودجه عمرانی وارد استان شده است.

استاندار مرکزی گفت: در ابتدای دولت سیزدهم 80 هزار پروژه ناتمام در کشور وجود داشت و پروژه های ناتمام زیادی در استان مرکزی وجود داشت و بر اساس برآورد دولت اگر بودجه 30 ساله کشور جمع آوری می شد. این تعداد پروژه تکمیل نشد اما به دستور رئیس جمهور مقرر شد پروژه ها با توجه به پیشرفت و اهمیت آن ها در اولویت قرار گیرند.

مخلیس الائمه افزود: از سال 1395 تا 1400 در مجموع 3200 میلیارد تومان از محل اعتبارات عمرانی وارد استان شده است اما تنها در سال 1401 بالغ بر 5.24 میلیارد تومان در استان هزینه شده است که نشان می دهد این رقم 60 درصد بیشتر از کل برای استان بوده است. در شش سال گذشته بودجه وارد استان شده است.

وی ادامه داد: بیمارستان 144 تختخوابی خمین از پروژه های باقیمانده دولت های گذشته بود که پس از 14 سال افتتاح شد و اکنون به عنوان یکی از مراکز درمانی منحصر به فرد فعالیت می کند. شتاب بسیار خوبی در پروژه های عمرانی استان در دولت سیزدهم ایجاد شد و برای اولین بار در تاریخ استان مرکزی تعدادی محقق در دو یا سه شیفت فعالیت داشتند.

استاندار مرکزی با اشاره به وضعیت پروژه آبرسانی شهرستان تفرش گفت: پیچیده ترین پروژه آبرسانی کشور، آبرسانی شهر تفرش است که هیچ کارگر ایرانی حاضر به انجام آن نشد چرا که باید 1300 تیر برق در آن احداث شود. کوه در فاصله 63 کیلومتری که کار سختی است و این پروژه به صورت شبانه روزی فعال شده و به زودی به بهره برداری می رسد.

محلاس الائمه خاطرنشان کرد: حرکت برای تکمیل پروژه های نیمه تمام برنامه جدی در دولت سیزدهم است که با کار سریع در دستور کار قرار گرفته است.

به تصویر 2 مراجعه کنید


آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها