استمرار تعطیلی دستگاه های اداری و اجرایی اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

منصور شه فروش گفت: به دلیل آلودگی شدید هوا، ادارات و دستگاه های اجرایی و اجرایی در شهرهای اصفهان، فلورجان، مبارکه، لنجان، برخوار، خمینی شهر و محورهای مرکزی شهرستان های شاهین شهر و نجف آباد فردا چهارشنبه 24 آذرماه تعطیل است.

وی ضمن اشاره به مصوبات اخیر کارگروه هماهنگی اضطرار آلودگی هوا در استان گفت: با توجه به تداوم آلودگی و پایداری هوا و قرار گرفتن شهروندان در معرض خطر و به منظور کاهش ترافیک، ادارات، دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها (به استثنای میزها)، پزشکی، خدمات‌دهنده و بیمارستان‌ها در روز چهارشنبه ۲۴ آذر تعطیل هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان یادآور شد: پیش از این مدارس نواحی 6 گانه شهر اصفهان و 9 ناحیه آموزشی استان برای روز چهارشنبه 24 آذرماه تعطیل اعلام شد.

این فروشنده شیشه تصریح کرد: از دستگاه های اجرایی انتظار می رود سیستم های گرمایشی را خاموش کنند و الزامات مربوط به کاهش انتشار آلاینده ها، کاهش سفرهای غیرضروری، رعایت الزامات بهداشتی کارکنان، اطلاع رسانی و هماهنگی را رعایت کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: تیم های گشت و مراقبت در استان اصفهان به صورت شبانه روزی و با جدیت در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به انتشار دود غلیظ از کارخانه ذوب آهن در روز 23 آذر گفت: در پی این حادثه بلافاصله اکیپ های اداره کل محیط زیست به کارخانه ذوب آهن اعزام شدند و ضمن پیگیری مقامات قضایی با عاملان این حادثه برخورد و از این موضوع جلوگیری کردند. این حادثه دوباره تکرار می شود اقدامات جدی انجام شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان از ترافیک شهر در روزهای تعطیلی مدارس و ادارات به دلیل تعطیلی مدارس گلایه کرد. آلودگی هوا خاطرنشان کرد: از مردم تقاضا داریم به اجرای تمامی مصوبات کارگروه اورژانس در خصوص آلودگی هوا پایبند باشند، متاسفانه امروز نیز با ترافیک شهری مواجه شدیم و با توجه به هشدارهای فوق انتظار می رود مصوبات کارگروه با جدیت تا مردم و مسئولان

این فروشنده شیشه خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک، کاهش تردد و کمبود فضاهای باز، خیابان های پر تردد و کاهش فعالیت صنایع و بازرگانی، عدم استفاده از خودروهای شخصی از تاکیدات این امر است. کارگروه سلامت عمومی

وی بیان کرد: تاکید می شود هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی شود از قبیل گودبرداری، ساخت و ساز، حمل مصالح و سوزاندن بقایای گیاهی ممنوع است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: در این زمینه واحدهای تجاری و بازرگانی و بخش خصوصی نیز موظف به همکاری با کاهش فعالیت ها و کاهش ترافیک برای سلامت کارکنان و کاهش انتشار آلاینده ها هستند.


آیا این خبر مفید بود؟