جذب نیروی انسانی در دستگاه های اجرایی با ابلاغ امکان پذیر نیست/ 424 نفر از کارکنان دولت که تحت تعقیب اداری هستند


ساعت: 15:18
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1879040

علی احمدی گفت: ورود به سیستم دولتی ابلاغ داخلی ندارد و استخدام باید طبق قوانین کشوری باشد، اما استفاده از کارکنان ادارات از طریق ابلاغ داخلی انجام می شود و این به گونه ای است که فقط شرح وظایف کارکنان حتی تغییر می کند. نیروهای قراردادی نیز باید تغییر شکل دهند تا اخطاریه داخلی صادر شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ علی احمدی، بازرس کل چهارمحال و بختیاری ظهر امروز در نشست خبری در استان اظهار داشت: این سازمان دو وظیفه نظارت بر حسن جریان پرونده ها و نظارت بر حسن اجرای قانون را بر عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه بازرسی های سازمان بازرسی کاملا تخصصی است، افزود: تخلفات بخشداران به نهاد ریاست جمهوری و تخلفات کارکنان دستگاه های اجرایی به بخشداران ارسال می شود.

بازرس کل چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بیش از 700 پروژه برجسته در استان وجود دارد که این سازمان در این خصوص ارائه کرده و خلاصه گزارش به استاندار ارسال شده است.

احمدی گفت: در حوزه هدفمندی یارانه ها و اصلاح قیمت ها، بازرسان سازمان بازرسی چهارمحال و بختیاری در کنار تیم های نظارتی برای مقابله با دلالان بودند.

وی در خصوص عملکرد سازمان بازرسی چهارمحال و بختیاری در سال 1400 خاطرنشان کرد: 60 بازدید حضوری از شرکت های دانش بنیان انجام شد، مشکلات این واحدها شناسایی و 65 جلسه با 212 مصوبه با بیشترین مدیر عامل برگزار شد. بدن

رئیس بازرسی چهارمحال و بختیاری افزود: نتیجه اجرا در خصوص واگذاری زمین به شرکت های دانش بنیان در استان 175 هکتار است که با ورود این سازمان محقق شده است.

احمدی با تاکید بر اینکه 50 مورد مکاتبه پیشگیرانه با رویکرد پیشگیری از وقوع جرم با دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری انجام شده است، گفت: دو مدیر و سه کارمند نیز تشویق شدند.

وی تاکید کرد: حجم معاملات در چهارمحال و بختیاری که توسط سازمان بازرسی استان وارد شده است 2 هزار و 26 میلیارد تن است که در قالب 504 تراکنش توسط دستگاه های اجرایی در سامانه ثبت شده است که در این راستا 122 مورد نتیجه بازرسی ها نیز لغو یک پرونده پروژه و جهت دهی آن در جهت صحیح ذکر شده است.

رئیس بازرسی چهارمحال و بختیاری گفت: 598 میلیارد تن اعتبار از محل اجرای طرح های عمرانی، بهداشتی و درمانی و … است که به خزانه دولت برگشت داده شده است.

احمدی در خصوص وصول مطالبات بانکی در چهارمحال و بختیاری گفت: اکثر تسهیلات پرداخت شده اما بخشی از این مطالبات وصول نشده است به طوری که با ورود سازمان بازرسی و تعاون بانکی 2700 میلیارد تن مطالبات معوق. و تاریخ های معوقه به صندوق بازگردانده شد.»

وی افزود: 698 سند برای برچسب با برچسب بنفش املاک برای دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری صادر شده و 308 اموال دولتی این دستگاه ها نیز تثبیت شده است.

رئیس بازرسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه 117 مورد بازرسی در دستگاه های اجرایی استان انجام شده است، ادامه داد: در این راستا 245 گزارش و 465 پیشنهاد اصلاحی ارائه شد و 424 نفر از کارکنان دولت که تعدادی از آنها استاندار بودند تحت تعقیب قرار گرفتند. 163 کارمند و مدیر تحت تعقیب قرار گرفتند.

احمدی بیشترین جرایم کارکنان را مصادره و اختلاس اموال عمومی، گزارش های غیرقانونی، کم کاری، سهل انگاری و تخلفات قانونی عنوان کرد و گفت: همچنین 2623 شکایت مردمی در سامانه ثبت شده که برخی از آنها منجر به رسیدگی شده است. ارائه پرونده ها.»

وی در خصوص پروژه انتقال آب از بن به بروجن گفت: بر اساس بررسی های انجام شده مبلغ 11 میلیارد و 850 میلیون ریال از صورت وضعیت تهیه شده که به صورت غیرواقعی به پیمانکار پرداخت شده است. همچنین اجرای شهرداری های فارسان و فرخشهر نیز به عنوان یک نفر مرتکب تخلفات اداری شده و 25 نفر نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس بازرسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به جذب مستمری بگیران در دستگاه های اجرایی استان افزود: باید رویکرد جوان گرایی داشته باشیم و در چارچوب قانون حرکت کنیم. استخدام مستمری بگیران در ادارات فقط باید با رویکرد مشورتی باشد.»

احمدی ادامه داد: در سال 1377 با توجه به سیل رخ داده، اولین فردی که مورد تعقیب قرار گرفت استاندار وقت به عنوان عالی ترین مقام استان بود، یعنی در بحث فساد از هیچ گروه و فردی تعارف نداریم. “

وی گفت: گزارشی برای انتصاب مدیرکل در یک دستگاه اجرایی ارائه شده که بلافاصله در سازمان بازرسی ثبت می شود که مدارک وی قابل مشاهده است، بخشی از روند بررسی تصمیمات استانداران خارج از کنترل سازمان بازرسی است. استان

رئیس بازرسی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: یک مورد انتصاب معاون استاندار در یکی از شهرستان های استان است که حکم آن رسما آزمایشی است، به همین دلیل به استاندار استان تذکر داده شد و به ما اعلام شد که روند تغییر حکم صادر شده است. انتصاب این فرد در حال انجام است، جواب نمی دهد و تغییر وضعیت از رسمی- تجربی به توافقی را دنبال می کند.

احمدی افزود: در خصوص نیروهایی که وارد ادارات می شوند، قانونگذار قانون صریحی ندارد، همانطور که برخی از نیروهای شرکتی که در قالب نیروهای رسمی وارد دستگاه اجرایی می شوند، این نیروها گاهی حتی اطرافیان مدیر هستند، قرار است همه باشند. از دستگاه اجرایی استخدام شود.

وی افزود: ورود به سیستم دولتی ابلاغ داخلی ندارد و کارمند باید قوانین کشوری را رعایت کند اما استفاده از کارکنان ادارات از طریق ابلاغ داخلی انجام می شود و این به گونه ای است که فقط شرح وظایف کارمند تغییر می کند حتی و نیروها پیمانکاران نیز باید وضعیت را تغییر دهند تا برای آنها اخطار داخلی صادر شود.

رئیس بازرسی چهارمحال و بختیاری گفت: فردی که خارج از سمت خود در دستگاه های اجرایی با حکم سرپرستی کار می کند تنها تا 4 ماه می تواند در این سمت فعالیت کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید