اعزام بیش از ۷ هزار زائر بیت‌الله الحرام از فرودگاه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری اصفهان موج


ابوذر ضیایی در جمع خبرنگاران گفت: از 12 خردادماه 7 هزار و 853 زائر بیت الله الحرام از استان های اصفهان، چهارمحال و بختیاری از فرودگاه شهید بهشتی اصفهان اعزام می شوند.

وی افزود: اعزام زائران بیت الله الحرام در قالب 56 کاروان از چهارم اردیبهشت ماه توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و از 12 خرداد از فرودگاه شهید بهشتی اصفهان آغاز می شود.

این مسئول با بیان اینکه فرودگاه اصفهان یکی از 9 فرودگاه بین المللی کشور است، گفت: این فرودگاه مانند 56 فرودگاه دیگر زیرمجموعه شرکت های دولتی و وزارت راه و شهرسازی است.

ضیایی با اشاره به اینکه فرودگاه ها دارای مرز هوایی، داخلی، بین المللی و داخلی هستند، گفت: برخی فرودگاه ها مشترک هستند، فرودگاه شهید بهشتی اصفهان نیز فرودگاه مشترک با پایگاه هشتم شکاری نهاجا است.

این مسئول با اشاره به اینکه فرودگاه هر استان دروازه طلایی ورود به استان است، افزود: فرودگاه شهید بهشتی به دلیل قرار گرفتن در مرکز کشور نقش ویژه ای در گردشگری، خدمات رسانی، مدیریت بحران و حفاظت غیرعامل دارد.

مدیرکل فرودگاه های اصفهان با بیان اینکه بسیاری از پروازها نزدیک یا بر فراز فرودگاه شهید بهشتی انجام می شود، گفت: این فرودگاه به عنوان فرودگاه ایمنی با زیرساخت های مناسب نسبت به فرودگاه های درجه یک کشور انتخاب شده است.

وی با اشاره به اینکه فرودگاه شهید بهشتی فرودگاه تعیین شده فرودگاه های امام و مهرآباد است، گفت: این فرودگاه دارای دو خط پروازی استاندارد است که در دهه گذشته تحت پوشش بوده و دارای 20 پارکینگ استاندارد است.

این مسئول ادامه داد: علاوه بر این تجهیزات ناوبری و مراقبت به روز، تجهیزات ارتباطی، هواشناسی یا RVR، امداد و نجات، سیستم فرود یا ILS در این فرودگاه موجود است.

مدیرکل فرودگاه های اصفهان تصریح کرد: پیک ترمینال بار هوایی فرودگاه اصفهان از سال 1399 تا 1400 بوده که در حال حاضر 20 شرکت هواپیمایی با فرودگاه همکاری می کنند و 18 مسیر داخلی و 6 مسیر خارجی وجود دارد که روزانه 40 پرواز وارد و خارج می شود. پرواز و 8 ورود و خروج در پروازهای خارجی انجام می شود.

ضیایی با بیان اینکه فرودگاه اصفهان وی گفت: فرودگاه اصفهان دو پرواز داخلی و خارجی دارد و ترمینال پروازهای داخلی 12 هزار متر مربع مساحت و ظرفیت پذیرش دو میلیون مسافر در سال را دارد.

مدیرکل فرودگاه های اصفهان از معدود فرودگاه های مجهز به سرویس راداری در کشور است، گفت: ترمینال پروازهای خارجی به مساحت 15 هزار متر مربع ظرفیت پذیرش یک میلیون و 250 مسافر در سال را دارد.


آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها