او وعده «اینترنت رایگان» را زیر پا گذاشت.

او وعده «اینترنت رایگان» را زیر پا گذاشت.

مهلک جلالی: افزایش تعرفه اینترنت که تنها چند روز پس از درخواست سرویس دهندگان اجرایی شد، با اعتراض بسیاری از کاربران مواجه شد.

به گفته همدلی، هفته گذشته اپراتورهای خدمات با ارسال نامه ای به رئیس جمهور خواستار افزایش تعرفه خدمات اینترنت شدند و همین چند روز بعد اعلام شد که وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات با افزایش حدود 30 درصدی موافقت کرده اند. در اینترنت تعرفه اما این پایان ماجرا نبود و گزارش های مردمی و برخی خبرگزاری ها از جمله باشگاه خبرنگاران جوان نشان داد که با وجود اعلام افزایش 30 درصدی تعرفه اینترنت، کمترین افزایش قیمت تعرفه اینترنت 33 بوده است. درصد و بیشترین آن 200 درصد بوده است.پس از انتشار این خبر، امیرمحمدزاده لاجوردی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با انتشار پستی در شبکه های اجتماعی اعلام کرد: با توجه به بررسی همکارانم در سازمان. ، هیچ یک از بسته ها، از جمله. بسته های معمولی، بسته های شب و غیره که تا روز پنجشنبه در دسترس مردم بود حذف شده و تنها 34 درصد افزایش یافته است. وی افزود: همچنین 7 بسته جدید 90، 120 و 180 روزه توسط اپراتورها معرفی و 195 شماره شکایت مردمی دریافت شده است. مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از کاربران خواست هرگونه افزایش قیمت بسته های اینترنتی بالای 34 درصد اعلام و رسمی را به شماره 195 این سازمان اطلاع دهند.

سرنوشت وعده اینترنت رایگان و با کیفیت

در همین زمینه جلال رشیدی کوچی یکی از نمایندگان مجلس گفت: یکی از وعده های آقای رئیس جمهور در زمان انتخابات این بود که اینترنت را برای افراد کم درآمد یا اقشار ضعیف جامعه رایگان کند اما به نظر می رسد امروز با این افزایش قیمت اینترنت تغییر خواهد کرد. : نکته بعدی این است که بارها و بارها شاهد افزایش قیمت اینترنت توسط اپراتورها بوده ایم و وزرای مربوطه همواره گفته اند به شرط افزایش کیفیت آن را می پذیریم. اصطلاحی که من استفاده می کنم این است که ما عملاً هزینه زیادی برای اینترنت نیمه فیلتر شده با انواع محدودیت ها می پردازیم که ناگزیر به نارضایتی منجر می شود.

وی ادامه داد: اپراتورها همیشه گفته اند که کیفیت را بالا می بریم. کیفیت اصلا بالا نرفته، انگار هر سال شاهد افت کیفیت هستیم و همه چیز دست به دست هم داده تا در سطح جامعه نارضایتی ایجاد کند. از آنجایی که زندگی مردم با اینترنت گره خورده است، این مشکل می تواند نارضایتی را افزایش دهد. اپراتورها می گویند ضرر داریم اما راه حل چیست؟ ما همیشه گفته‌ایم که باید رقابت وجود داشته باشد. چه در اینترنت، چه در اتومبیل یا هر جای دیگری رقابت وجود داشته باشد، در این صورت حمایت دولت به نظارت دولت تبدیل می شود.

ما تاوان چیزی را که از آن محروم هستیم پرداخت می کنیم

این نماینده مجلس با بیان اینکه برای چیزی که از آن محروم هستیم پول می دهیم، گفت: حداقل این شبکه ها فیلتر نشوند. وقتی یک نفر این همه پول می دهد و بعد می رود و می بیند چیزی نیست، مشخص است که این نارضایتی ایجاد می کند.وی با اشاره به ایام انتخابات یادآور شد: رهبری بر مشارکت حداکثری تاکید دارند اما با این تصمیماتی که گرفته می شود، یک کپسول است. روزی بنزین را گران می کنند، یک روز زمزمه می شود، یکی دیگر می شود، در بودجه بارها مالیات را بالا بردند، مالیات بر ارزش افزوده را افزایش دادند، الان هم قیمت اینترنت را بالا بردند، قطعاً این باعث نارضایتی می شود و قطعاً هم خواهد بود. تاثیر منفی بر مشارکت داشته باشد رشیدی کوچی تاکید کرد: امیدواریم عزیزانی که در دولت می نشینند و تصمیم می گیرند، تصمیم جامع و عاقلانه تری بگیرند و در پاسخ به مشکل فیلترینگ دولت اعلام کرد که یک تصمیم گیری کرده ایم. پیشنهاد رفع فیلترینگ اما شورای عالی فضای مجازی آن را نپذیرفت اگر اعضای دولت هم عضویت داشته باشند این شورا است، گفت: رئیس شورای عالی فضا کیست؟ او رئیس جمهور است. به نظر من اینها بهانه است.» نماینده مردم مرودشت در مجلس گفت: «حالا که اینترنت گران شده، دولت بیاید و اعلام کند که من فیلترینگ را حذف کردم. من معتقدم که ما چنین مردم شریفی داریم که از این بابت خوشحال هستند. و افزود: خیلی ها به من می گویند که به عنوان نماینده مردم وارد شو. چه یقه بگیرم؟ وزیر صمت، وزیر ارتباطات یا وزیر کشاورزی؟ یک نفر چقدر می تواند در مجلس کار کند؟ من فکر می کنم دولت باید این را اصلاح کند و اگر مردم تصمیم دارند از جای دیگری قیمت را افزایش دهند، دری را برای مردم باز کند. با این اقدام، قطعاً نارضایتی ها را افزایش خواهیم داد و قطعاً مشارکت در انتخابات را کاهش خواهیم داد.

هزینه بالای اینترنت مشکلات جدی ایجاد می کند

در همین زمینه یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز گفت: در چنین شرایطی دولت باید هزینه های اپراتورها را جبران کند و تا حد امکان اینترنت را گران نکند، زیرا گرانی اینترنت می تواند باعث جدی شدن هزینه شود. مشکلات اقشار کم درآمد جامعه جعفر قدری ایلانا گفت: امروزه اینترنت برای مردم بیشتر از نان اجباری شده است و زندگی بسیاری از مردم با این فناوری مرتبط است. استفاده بیشتر از اینترنت منجر به صرفه جویی هنگفت در سوخت، زمان و سایر هزینه ها برای دولت و ملت می شود و علاوه بر آن، کاهش حمل و نقل مردم پس از انجام کارها با اینترنت باعث آلودگی کمتر هوا می شود. اضافه کرد: استفاده از اینترنت یعنی چاق شدن چرخ اقتصاد و تقویت اینترنت یعنی چرخاندن بهتر چرخ اقتصاد کادری ادامه داد: در تمام دنیا تلاش می شود مردم به استفاده از اینترنت تشویق شوند تا کاهش هزینه های مربوط به ترافیک و آلایندگی، حالا معلوم نیست دلیل این افزایش قیمت چیست، قطعاً از وزیر ارتباطات در این زمینه توضیح می گیریم و از او می پرسیم که دلیل این گرانی چیست. امیدواریم راه حل جایگزینی برای افزایش قیمت اینترنت پیدا شود تا مردم تحت فشار قرار نگیرند.