وزیر ارتباطات وعده اینترنت رایگان داده بود. اپراتورها قیمت را دو برابر کرده اند!

وزیر ارتباطات وعده اینترنت رایگان داده بود.  اپراتورها قیمت را دو برابر کرده اند!

هم میهن نوشت: تا امروز مردم از فیلترینگ، کیفیت و سرعت اینترنت ناراضی بودند و همانطور که وزیر قول داده بود در آینده ای نه چندان دور با افزایش قیمت اینترنت این نارضایتی ها بیشتر خواهد شد.

دیروز عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تعرفه بسته های اینترنت از سال ۹۶ است و در دولت سیزدهم قیمت اینترنت افزایش پیدا نکرده است! در حالی که اپراتورها تا پایان سال 1400 و به دلیل ممنوعیت قانونی افزایش تعرفه از سوی مجلس حق افزایش قیمت را ندارند. اما بر اساس بررسی های فروردین ماه سال گذشته، قیمت بسته های برخی شرکت های اینترنتی و مخابراتی نشان می دهد که افزایش 100 درصدی بسته های اینترنتی خود را آغاز کرده اند.

افزایش قیمت بسته های اینترنت مخابرات نیز گزارش شده است. بر اساس اطلاعات و آمار منتشر شده توسط کاربران از قیمت اینترنت، این شرکت قیمت بسته های اینترنتی خود را 100 درصد افزایش داده است. بنابراین قیمت 500 گیگابایت اینترنت در ماه از 160 هزار تومان به 300 هزار تومان افزایش یافته است. زارع پور سال گذشته حتی وعده داده بود که بسته اینترنت رایگان برای سرپرستان خانوار از پایین ترین دهک های جامعه رایگان باشد. با قدرت فیلترها مردم مثل مراجع اینترنت بدون فیلتر نداشتند و مجبور بودند از فیلترشکن استفاده کنند و آن فیلترشکن ها حجم اینترنت بیشتری مصرف می کنند. از سوی دیگر تعداد خطوط ثابت تهران نیز در شهریورماه سال گذشته افزایش یافت و مشترکان آن مجبور شدند برای حفظ خط خود ماهیانه 20 هزار تومان بپردازند.

زارع پور در پاسخ به این سوال که آیا امسال بسته های اینترنت گران می شود؟ وی بیان کرد: بحث افزایش قیمت در حال بررسی است. با توجه به افزایش هزینه ها، دستمزدها، گرانی دلار و تجهیزات، اپراتورها پیشنهاداتی ارائه کردند که در صورت نیاز اطلاع رسانی لازم برای این امر انجام شود. البته هدف این نیست که مردم را بار بیاورند، بلکه اپراتورها باید سرمایه گذاری های لازم را برای ارتقای کیفیت خدمات انجام دهند.

منبع: هم میهن

دیدگاهتان را بنویسید