وعده جدید وزیر ارتباطات: می خواهم تا سال 1403 سرعت اینترنت را به 100 برابر فعلی برسانم.

وعده جدید وزیر ارتباطات: می خواهم تا سال 1403 سرعت اینترنت را به 100 برابر فعلی برسانم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هدف ما ارائه حداقل سرعت اینترنت 100 مگابیت بر ثانیه به مشاغل است که تقریباً 10 برابر سرعت فعلی است.

عیسی زارع پور در حاشیه اولین جلسه هیئت دولت در سال 1401 درباره برنامه های وزارت ارتباطات برای تحقق شعار سال (تولید، دانش بنیان و اشتغال زایی) گفت: مختص اقتصاد دیجیتال بود.

وی افزود: با تشکیل این کارگروه، اختیارات هیئت دولت و رئیس جمهور به مجموعه ای تفویض شده است تا بتوانیم موانع پیش روی کسب و کاری که در حوزه دیجیتال فعالیت می کند، برداریم.

وزیر ارتباطات گفت: امیدواریم در یک هدف 3 ساله به توسعه تجارت دیجیتال که 10 درصد کل تولید ناخالص داخلی است دست پیدا کنیم.

وی گفت: ما از زیرساخت ها نهایت استفاده را خواهیم کرد. ما در زمینه اقتصاد دیجیتال در سطح منطقه ای و جهانی کار می کنیم.

زارع پور خاطرنشان کرد: ابتدا نیازهای کشور را تامین می کنیم که البته در بسیاری از زمینه ها این اتفاق افتاد و در سایر زمینه ها در سال 1401 شاهد تحقق آن خواهیم بود و در مرحله بعد نیازهای منطقه را تامین خواهیم کرد. و نیازهای بسیاری از کشورها “.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حوزه اقتصادی در سال جاری دارای سه محور اصلی است که یکی از آنها توسعه زیرساخت های ارتباطی در کشور است، گفت: در حال حاضر زیرساخت های توسعه، گسترش ارتباطات است. ارتباطات زیرساخت بسیار مهمی برای بخش‌های دیگر است.»

وزیر ارتباطات گفت: همچنین به دنبال راه اندازی شبکه فیبر نوری پرسرعت در دولت سیزدهم هستیم.

وی افزود: البته در افق 1403 تلاش می کنیم سرعت اینترنت را به یک گیگابایت بر ثانیه یعنی 100 برابر سرعت فعلی برسانیم.

زارع پور گفت: زیرساخت اصلی توسعه کشور ارتباطات است و این موضوع را به عنوان یک برنامه کلیدی دنبال می کنیم و در سال 1401 به دنبال اجرای سریعتر آن خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید