ایجاد سامانه یکپارچه فروش خودرو در وزارت صمت / قرعه کشی خودرو از دست خودروسازان خارج است


ساعت: 09:17
تاریخ انتشار: 1401/02/14
کد خبر: 1836373

وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره دستور وزیر به سازمان حراست نظر و توضیح داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مرکز روابط عمومی وزارت صمت با تشریح دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت از این سازمان حمایت کرده است: و برای افزایش رضایتمندی عمومی که باید هر چه سریعتر تعدیل و شفافیت لازم انجام شود، مقرر شد با ایجاد تعادل در عرضه و تقاضای خودرو که می تواند منجر به لغو تدریجی قرعه کشی شود، تمهیدات لازم برای قرعه کشی متمرکز خودرو حداکثر تا 25 اردیبهشت ماه سال جاری برای تولیدکنندگان فراهم شود و تمامی تولیدکنندگان خودروها باید از 18 اردیبهشت با هماهنگی این سازمان و صرفاً از طریق سامانه متمرکز قرعه کشی نسبت به عرضه عادلانه تری برای تمامی خودروهای تولیدی، ضمن ایجاد شفافیت مطلوب اقدام کنند. .

بر اساس این گزارش، هدف از این دستور ابلاغی به سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، صرفاً جلوگیری از نقض حقوق بشر در این مدت محدود، ادامه روند قرعه‌کشی و حفظ حقوق خریداران واقعی، ضمن اصلاح قانون است. ساختار رویه صنعتی در موضوعاتی مانند تولید خودرو. ، پروسه یک شبه یا ماهانه نیست، بلکه حداقل یک فرآیند میان مدت است که نیازمند برنامه ریزی، تحویل قطعات و آماده سازی خط تولید برای افزایش تولید است. اما با توجه به حساسیت این موضوع برنامه ریزی انجام شده تا در اسرع وقت انجام شود.

توجه به این نکته ضروری است که در حال حاضر تنها برخی از خودروسازان خودروها را به صورت موازی از طریق قرعه کشی یکپارچه فروش خودرو به فروش می رسانند.

علاوه بر این؛ افزایش تولید خودرو همچنان راهبرد اصلی وزارت صمت است اما شفافیت در عرضه خودرو (چه قرعه کشی و چه غیر قرعه کشی) مسیر دیگری است که همه خودروسازان باید طی کنند زیرا مردم از عرضه غیرشفاف خودرو ناراضی هستند. خودروها و عرضه فعلی آن، واسطه ها و دلالان را به آشفتگی بازار سوق داده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید