برگزاری اجلاس سراسری ‎نماز در زنجان با استقبال کم‌نظیر گروه‌های فرهنگی مواجه شد

وی تصریح کرد: دولت سیزدهم طبق وعده خود توجه ویژه ای به موسیقی دارد و مقایسه آمار بخش های مختلف این صنعت قبل و بعد از شروع به کار این دولت موید تلاش مسئولان در این حوزه است. . .

این مسئول گفت: در این زمینه بررسی تعداد اجراهای تهران در سال گذشته نشان می دهد که تعداد این اجراها 606 اجرا بوده که برای کل کشور به 3913 اجرا رسیده است. همچنین در 4 ماهه نخست امسال 728 اجرا برگزار شد که مجموع اجراهای یک سال اخیر در کشور به 4641 اجرا رسید.

وزیر فرهنگ و رهنمودهای اسلامی وی تاکید کرد: دولت سیزدهم موسیقی را یکی از شاخه های کلیدی فرهنگ عمومی کشور می داند که از سرانه نشاط اجتماعی بالایی برخوردار است.

ما متعهد به اجرای عدالت فرهنگی و دسترسی آسان به فرهنگ برای همه شهروندان هستیم

اسماعیلی همچنین در مراسم افتتاحیه مجتمع فرهنگی هنری زرین با بیان اینکه با گذشت حدود 30 ماه از روی کار آمدن دولت، سفر به زنجان نقطه قابل اندازه گیری و مقیاس کیفی برای سنجش اقدامات این دوره بود، گفت: توجه عموم مردم به این شهر بود. دسترسی به فرهنگ که به دلیل سیاست های قبلی بسیار دشوار است. انجام شد، امروز با ساخت مجتمع های فرهنگی، کتابخانه ها، سینماها و هنرستان ها تسهیل شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه این شرکت و «مجتمع فرهنگی هنری زرین» را به نمایندگی از هیئت دولت در شورای اداری ایجرود افتتاح کردم، اظهار داشت: این شرکت و «مجتمع فرهنگی هنری زرین» را افتتاح کردم. در آنجا دستورات لازم را برای ساخت سینمای ایجرود دادم، وی ادامه داد: در جمع اهالی فرهنگ زنجان تاکید کردم که مصمم به اجرای عدالت فرهنگی و دسترسی آسان همه شهروندان به فرهنگ هستیم.

وی همچنین به اهمیت اجلاس نماز در زنجان اشاره کرد و افزود: برگزاری اجلاس سراسری اقامه نماز در زنجان با استقبال کم نظیر گروه های فرهنگی مواجه شد و با کمپین جدیدی مواجه شدیم. در این جلسه گفتم که ما به «نهضت بازگشت به مسجد» به عنوان یک راهبرد تحول فرهنگی نگاه می کنیم و معتقدیم فرهنگ های معنوی در ایران آنقدر قدرتمند هستند که هیچ موجی نمی تواند در مقابل آنها بایستد.