بزرگترین مشکل کودکان سرطانی نبود و یا کمبود داروهای شیمی درمانی است

مدیر عامل موسسه خیریه حامی یار در استان مرکزی:

مدیرعامل موسسه خیریه حامی یار از استان مرکزی گفت: بزرگترین مشکل کودکان سرطانی کمبود یا کمبود داروهای شیمی درمانی است.

به گزارش خبرنگار مرکزی خبرگزاری موج


حامد صوفی در جشن 10 سالگی موسسه خیریه حامی یار استان مرکزی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: حامی یار یکی از تشکل های مردمی پیشرو در کشور در زمینه سلامت کودکان است، موسسه حامی یار از کودکان با خرچنگ افراد زیر 18 سال و بستری در مراکز درمانی دانشگاه های استان مرکزی خدمات پشتیبانی و آموزشی ارائه می دهند.

وی ادامه داد: از سال 1392 و همزمان با شروع فعالیت موسسه حامی یار، 254 مورد بیمار سرطانی ارائه شده و تاکنون 100 کودک سرطانی حامی یار بهبود یافته، 37 کودک بیمار بهشتی شده اند و 117 کودک تحت درمان هستند. این موفقیت بدون حمایت داوطلبان خیرخواه و تلاش کارکنان پشتیبانی که از ارزش‌های این نهاد است میسر نمی‌شد.

مدیرعامل موسسه همیار استان مرکزی گفت: این موسسه از زمان تاسیس تا پایان سال گذشته حدود 64 میلیارد ریال به مشتریان خود خدمات ارائه کرده است.

صوفی افزود: روند ارائه خدمات به کودکان بهبودیافته سرطان در شرایط فعلی به این صورت است که کودک تا یک سال پس از بهبودی تحت پوشش کلیه خدمات و کلیه هزینه ها اعم از دارو، مکمل های غذایی، معاینات و آزمایشات تا سقف می باشد. 2 سال پس از بهبودی، 117 بیمار از اراک، یک بیمار از افغانستان، 107 بیمار از حاشیه اراک، 24 بیمار از لرستان، 3 بیمار از همدان، یک بیمار از خوزستان و یک بیمار از قم تحت درمان قرار گرفتند. .

وی با اشاره به خدمات حمایتی و آموزشی موسسه حامی یار گفت: تسویه پرونده های بیمارستانی، پرداخت دارو، آزمایش و عمل، پرداخت خدمات پزشکی و دندانپزشکی، ارائه خدمات روانشناختی و مشاوره ای، پرداخت هزینه ایاب و ذهاب کودکان، ارائه توزیع روزانه وعده های غذایی و پرداخت مکمل های غذایی و کالاهای بهداشتی، توزیع سبد حمایتی فصلی برای کودکان، ارائه خدمات تحصیلی و غیر درسی، تهیه و تحویل تجهیزات در حین درمان، برگزاری سمینارهای آموزشی، پیشگیری و زودهنگام. تشخیص، پرداخت هزینه حمل و نقل و نمونه برداری از مغز استخوان از جمله خدمات ارائه شده است.

مدیرعامل این موسسه گفت: خوشبختانه در دهه های اخیر پیشرفت خوبی در زمینه درمان سرطان کودکان در ایران و جهان ایجاد شده است و هم اکنون درمان سرطان کودکان در کشور ما توسط بهترین متخصصان و مطابق با مدرن ترین پروتکل های درمانی دنیا، در شرایط کنونی بزرگترین مشکل کودکان سرطانی کمبود داروهای شیمی درمانی است.

صوفی گفت: موسسه حامی یار در آبان ماه سال 1392 با اقدام اولیه جمعی از خیرین برای کمک به کودکان سرطانی راه اندازی شد. در حال برنامه ریزی برای ایجاد مجتمع خدمات اجتماعی در غرب کشور هستیم و امیدواریم یک خیر زمینی را برای ایجاد مرکز غربالگری، سالن ورزشی، محل تدریس و آموزش و … خریداری کند. برای کودکان مبتلا به سرطان

وی با انتقاد از شرایط دارو و هزینه های تامین دارو افزود: تامین داور در کشور یکی از مشکلات گریبانگیر حوزه سلامت است. در برخی موارد، داروها کیفیت لازم را ندارند و کودکان ممکن است در اثر مصرف داروهای بی کیفیت دچار عوارض شوند.

مدیرعامل موسسه خیریه حامی یار خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای تامین همه داروها مشکل داریم اما مشکل اصلی بیماران سرطانی داروهای شیمی درمانی است که با وجود همکاری داروخانه های استان همچنان مشکل داریم. مشکلات و امیدواریم در این زمینه برای حل مشکل کودکان تدابیری اندیشیده شود.



آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها