درمان قطعی کودکان سرطانی بدون نیاز به شیمی درمانی در اراک

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وحید فلاحتی فوق تخصص بیماری های خون و سرطان کودکان در گفتگو با دیار آفتاب گفت: تاکنون بیماران مبتلا به AML-M3 که از نوع پرومیلوسیتیک لوسمی هستند، با روش های معمول و به عبارتی از طریق شیمی درمانی و استفاده از داروی آترا، اما مطابق با مطالعات و تحقیقات بالینی، استفاده از داروهای بیولوژیک و جایگزین در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در درمان 4 بیمار شرکت کننده در کارآزمایی بالینی به جای داروهای شیمی درمانی ترکیبی از 2 دارو تجویز شد که دارای خواص بیولوژیکی بوده و عوارض داروهای شیمی درمانی را ندارد و جایگاه آن بسیار عالی و قابل توجه است. توسعه چشمگیر، به ویژه به این دلیل که برای اولین بار در کشور است.

فلاحتی تاکید کرد: در طول درمان بیماران سرطانی با شیمی درمانی، ریزش مو یکی از عوارضی است که بسیاری از کودکان سرطانی در طول درمان با آن مواجه می شوند و در نتیجه ارتباط اجتماعی و انزوای آنها را کاهش می دهد، بنابراین تفاوت این دارو با فایده شیمی درمانی این است که بیماران دیگر از عوارض شیمی درمانی مانند زخم دهان، تب، از دست دادن سلول، نقص ایمنی و ریزش مو رنج نمی برند.

وی تاکید کرد: با روش ذکر شده، بخش زیادی از موارد درمانی به صورت سرپایی انجام می شود، زیرا یکی از داروها به صورت خوراکی مصرف می شود و عوارضی ندارد.

فلاحتی در پایان خاطرنشان کرد: داروی مورد استفاده در این روش درمانی در ایران موجود است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و از مزایای این روش نسبت به شیمی درمانی می توان به کاهش زمان بستری بیمار، کاهش هزینه های درمانی و هزینه های مالی اشاره کرد. باری بر دوش دولت، کشور و بیمارستان، بهبود وضعیت روانی بیمار و بهبودی صددرصدی.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید