ماجرای تعطیلی بخش شیمی درمانی بیمارستان کوثر کرج و سردرگمی بیماران سرطانی/ حداقل نسبت پزشکان انکولوژی در استان البرز

ساعت: 08:42
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۵
کد خبر: 1794991

طی روزهای اخیر شکایتی در شبکه های اجتماعی مبنی بر تعطیلی بخش شیمی درمانی و مطب بیمارستان کوثر کرج به دستور رئیس این بیمارستان منتشر شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تیتریکطی روزهای اخیر شکایتی در شبکه های اجتماعی مبنی بر تعطیلی بخش شیمی درمانی و مطب بیمارستان کوثر کرج به دستور رئیس این بیمارستان منتشر شده است.

در بخش دیگری به سردرگمی و بلاتکلیفی سالمندان و بیماران سرطانی و ارجاع آنها به کلینیک های شهری با نبود امکانات مناسب مراقبت های عروق کرونر اشاره شد.

برای پی بردن به حقیقت این ماجرا به سراغ رئیس بیمارستان کوثر کرج رفتیم. هوروس فرج دانا به خبرنگار تیتریک می گوید; «با وجود شرایط قلبی، سعی کردیم بخش انکولوژی را حفظ کنیم.

حتی چند روزی یکی دو بیمار داشتیم اما به دلیل بیماری عروق کرونر و سختی ارجاع بیماران به بیمارستان های دیگر، بخش انکولوژی را نگه داشتیم تا دچار سردرگمی نشوند.

انکولوژی را هم از تاج جدا کردیم تا امنیتشان به خطر نیفتد. پزشک متخصص بدون توجه به زمان و حقوق با جدیت در بیمارستان حضور داشت.

در روزهای اخیر یک پزشک متخصص با ارسال نامه ای به من اعلام کرد که به دلیل مشکلات خانوادگی نمی تواند به همکاری با مرکز در بخش شیمی درمانی ادامه دهد.

من نگران انتصاب بیماران بودم، اما دکتر انکولوژی گفت با دو متخصص سرطان دو بیمارستان دولتی کرج برای ارجاع بیماران به توافق رسیده است.

البته با توجه به اینکه حصار منطقه محروم است، همواره سعی کرده ام بخش های فوق تخصصی فوق را فعال کنم، حتی سعی کردیم بخش فوق تخصصی گوارش را در بیمارستان فعال کنیم.

در این شرایط مدتی است که بخش شیمی درمانی بیمارستان کوثر تعطیل شده است، اما این موضوع را با معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی البرز در میان گذاشتم و نیاز به حضور متخصص انکولوژی را اعلام کردم.

بی شک تلاش مدیر بیمارستان برای ارائه بهترین امکانات برای بیماران است و درصدی از امکانات از زیر مجموعه وی حذف نخواهد شد.

شخصاً بعد از 7 سال بخش مسمومیت را در بیمارستان کوثر شروع کردم، در حالی که استان البرز بدشانس بود و در گذشته اکثر بیماران به تهران می رفتند.

متاسفانه تعداد انکولوژیست ها در البرز زیاد نیست و فقط 2 پزشک در 2 بیمارستان رجج و امام علی (ع) در بخش دولتی فعالیت می کنند.

«البته پزشک متخصص بیمارستان کوثر نیز 5 سال نیرو بود و پس از آن با وجود تاج، بیش از 18 ماه در این مجموعه حضور داشت تا به بیماران خدمات رسانی کند.

به گفته فرجی دانا، با توجه به درخواست فوری و فوری پزشک متخصص شیمی درمانی، تاکنون هیچ نیرویی تعویض نشده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید