به زودی پرداخت مطالبات گندم کاران به وزیر کشاورزی هشدار داد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته کردتودی، پس از برداشت گندم در کردستان به ویژه شهرستان کوروه، مطالبات کشاورزان یا پرداخت نشد یا بخشی از آن پرداخت شد. این در حالی است که کشاورزان به این وضعیت اعتراض کرده و از دغدغه های معیشتی و دلبستگی خود به پول گندم خود صحبت می کنند.

نگرانی ای که نه تنها فرماندار شهرستان بلکه نماینده مجلس را بر آن داشت تا در صحن علنی مجلس نسبت به این تاخیر در پرداخت به وزیر جهاد کشاورزی تذکر دهد.

به گفته «پرویز اوزوزایی»، با توجه به اینکه کردستان یکی از استان هایی است که در پایان فصل گندم برداشت می شود، موضوع پرداخت هزینه گندم تحویلی بسیار حائز اهمیت است و هزینه های تولید برای کشاورز بالاست و او باید بتواند سال کشاورزی بعدی را به پایان برساند. برای ایمن سازی مؤسسات خود به موقع و انجام کشت، باید پرداخت به موقع انجام شود.

وی همچنین از این تذکر به وزیر جهاد کشاورزی در سالن مجلس خبر داد. اوزتی خاطرنشان کرد: در مجلس عنوان شد که بیش از 140 هزار تن گندم خریداری شده بیش از نیاز کشاورزان شهرستان های کوروه و دگلان به مراکز تجاری تحویل داده شد اما تحویل وجه با تاخیر انجام شد این درست نیست.”

اوزاتی همچنین به پرداخت سریع گندم به کشاورزان اشاره کرد و گفت: نیاز است مراکز خرید غلات و بانک ها روند لازم را برای پرداخت به موقع گندم به کشاورزان انجام دهند تا دیگر مشکل پرداخت به موقع وجود نداشته باشد. “من آن را ندارم.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید