بیمارستان تخصصی زنان و زایمان اراک به زودی به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

فرزاد محصل الائمه روز یکشنبه در پنجمین جلسه مجمع سلامت استان مرکزی با اشاره به اینکه همه احزاب با موضوع آلودگی هوا را شامل می شود و این مشکل مختص کشور ما یا استان ما نیست، گفت: یکی از مهمترین چالش های استان مرکزی از نظر آلودگی هوا مربوط به سوخت نیروگاه شازند است که در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد. خاطرنشان کرد: این صنعت در سال 1374 در مکانی نامناسب و با تکنولوژی قدیمی ساخته شد و امروزه هیچ نیروگاهی با این فناوری ساخته نمی شود.

و ادامه داد: از سال 1390 موضوع سوختن مازوت در نیروگاه در مقاطع مختلف مطرح و پیگیری شده است، اما برای اولین بار در سال جاری سوختن مازوت با یک ماه تاخیر آغاز شد و از سوی دیگر برای سال اول نیروگاه شازند و شرکت گاز در خصوص سوخت مصرفی بیانیه ای صادر کردند.

مدیر مرکزی گفت: یک چهارم نیروگاه کار نمی کند و حتی با سوخت گاز هم در فصل سرما کار نمی کند و فردا در جلسه شورای دولت از واحد دیگری درخواست می شود که از مدار خارج شود.

مخلص الائمه ادامه داد: در مجموع برای رفع کامل این مشکل، مونتاژ این نیروگاه و جایگزینی نیروگاه و انتقال بخشی از تولید به این نیروگاه پیشنهاد شد.

وی افزود: برای انتقال تولید، طرح حدود 6 تاسیسات تولید انرژی های تجدیدپذیر تحویل داده شده و به زودی بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور با ظرفیت تولید 100 مگابایت برق که 10 درصد تولید می کند، راه اندازی می شود. در کشور.”

مدیر مرکزی در خصوص برنامه توسعه نیروگاه چازند وی در ادامه گفت: ما تاکنون با وجود همه فشارها در مقابل این خواسته مقاومت کرده ایم و اجازه این اقدام را نخواهیم داد.

مخلص علیمه نترازی تولید و مصرف برق، گاز و گازوئیل را یکی دیگر از عوامل استفاده از سوخت گازوئیل عنوان کرد و اظهار داشت: به عنوان مثال در فصل زمستان میزان مصرف گاز بیشتر از میزان تولید است به همین دلیل با کمبود و کمبود مواجه هستیم. به همین دلیل حذف بسیاری از مصارف پتروشیمی از سوخت گاز، محدود کردن صادرات گاز و توقف تزریق گاز در میادین نفتی که برای اقتصاد کشور بسیار حائز اهمیت است، در دستور کار قرار گرفته است تا بتوان گاز مورد نیاز را تامین کرد. عرضه شود.

وی در بخشی دیگر از این دیدار گفت: در مقوله سلامت، امنیت عدالت، آزادی، رفاه، تقویت و هدایت سلامت و شفا از مهم ترین موضوعات است و باید در این زمینه پیشگام بود.

استاندار مرکزی با اشاره به انتشار سند تحول حکومت داری مردمی در سال 1400 توسط دولت گفت: این سند بیش از هزار وظیفه برای دستگاه های اجرایی دارد که بخشی از این وظایف مربوط به حوزه بهداشت و درمان است.

مخلص الائمه ادامه داد: افزایش امید به زندگی و زندگی سالم، کاهش شیوع و بار بیماری و سالهای از دست رفته زندگی، کاهش هزینه های درمانی، افزایش پوشش بیمه ای پایه و افزایش سهم دارویی کشور از سرفصل های بهداشت و درمان و بخش درمان است. این سند

وی افزود: همه کارکنان کشور شبانه روز در حال کار هستند، اما باید توجه داشت که 80 هزار کارگاه نیمه تمام در کشور وجود دارد و اگر 30 سال از بودجه کشور برای تکمیل این پروژه ها تخصیص داده شود، دیگر محقق نمی شود. برای تکمیل این پروژه ها کافی است.”

استاندار مرکزی گفت: یکی از پروژه های مهم استان مرکزی راه اندازی است بیمارستان یک رشته تخصصی زنان و زایمان با تجهیزات مدرن در اراک قرار داشت تا جایگزین بیمارستان فعلی شود، اجرای این پروژه زودتر از موعد مقرر انجام شده و در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

وی خاطرنشان کرد: نهضت نان سالم پس از 10 سال در اتان مرکزی پایه گذاری شد و امروز 90 نانوایی در استان مرکزی نان کامل توزیع می کنند.

استاندار مرکزی گفت: آمادگی کامل برای کمک به سایر استان ها در راه اندازی نهضت نان سالم وجود دارد و به همه استانداران کشور در جریان آن قرار گرفته است.

مخلص الائمه تاکید کرد: مردم نان کامل را از نانوایی ها مطالبه کنند و نانوا نیز آرد کامل را مطالبه کند.

مدير مركزي تصريح كرد: آرد سفيد انگليسي بايد حذف شود و نانوايي ها با آرد مرغوب عرضه شوند، متاسفانه برخي نانوايي ها سبوس را با آرد سفيد مخلوط مي كنند كه مضرات آن بسيار بيشتر است.


آیا این خبر مفید بود؟