توزیع 100 درصدی امانت به کتابخانه مرکزی اراک/ بزرگترین کتابخانه عمومی کشور در سال آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; فرزاد محصول الائمه استاندار مرکزی در حاشیه بازدید از این پروژه که در کتابخانه مرکزی اراک در حال ساخت است به خبرنگاران گفت: کمبود اعتبار برای پروژه های عمرانی در کشور باعث کندی پیشرفت آنها شده است.

محصل الائمه گفت: پروژه کتابخانه مرکزی اراک نیز با توجه به اینکه در ردیف پروژه های ملی تعریف نشده و کل بودجه خود را از ردیف های استانی دریافت می کند، در این زمینه مشکل مضاعف دارد.

وی افزود: پروژه های متعددی در اراک از جمله کتابخانه مرکزی جزو مطالبات شهروندان بوده و هست. البته پروژه کتابخانه مرکزی اراک در حال حاضر وضعیت نسبتا خوبی دارد چرا که پیشرفت قابل قبولی داشته است.

استاندار مرکزی گفت: امیدواریم با تزریق منابع مالی مناسب بتوان روند پیشرفت این پروژه را تسریع کرد و در سال آینده شاهد افتتاح آن باشیم. البته امسال قصد داریم 100 درصد بودجه را به این پروژه اختصاص دهیم.

محصل الائمه افزود: در حوزه تامین مالی پروژه ها علاوه بر شهرداری اراک که یک تعهد ذاتی دارد، در نظر داریم از ظرفیت خیرین استانی و حتی کشوری برای تکمیل بزرگترین کتابخانه عمومی کشور استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است که این پروژه علاوه بر نیازهای جاری برای پیمانکار، نیازمند اعتبارات برای روند ساخت نیز می باشد.

گفتنی است پروژه کتابخانه عمومی اراک از سال 1386 آغاز شد و پس از سال ها جابه جایی و نقشه برداری ساختمان، در سال 1393 کلنگ آن در میدان سرداران فرو ریخت و باید ظرف مدت 3 سال به بهره برداری می رسید. این کتابخانه همچنان در مرحله ساخت زمینی به مساحت 6200 متر مربع با زیربنای 18500 متر مربع در هفت طبقه (5 طبقه در طبقه همکف و 2 طبقه زیرزمین به عنوان پارکینگ) می باشد.

با گذشت 7 سال از آغاز ساخت، این کتابخانه 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و گفته می شود در صورت تخصیص به موقع منابع آن تا سال 1402 به بهره برداری می رسد دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در خرداد 98 طی یک دوره زمانی به بهره برداری می رسد. وی در بازدید از استان مرکزی اعلام کرد که پروژه کتابخانه مرکزی اراک بر اساس آمار بزرگترین کتابخانه عمومی مرکزی کشور خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید