تعدد راویان قمی احادیث نشان دهنده امنیت این شهر برای شیعیان است

مرعشی نجفی:

رئیس کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی با بیان اینکه هیچ شهری به اندازه قم محدث و محدث نیست، گفت: بسیاری از کتب حدیثی از قم راوی دارند که نشان از امنیت این شهر برای شیعیان دارد.

به گزارش خبرگزاری موج از استان قم

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مرعشی نجفی امروز در آیین غبارروبی عتبات عالیات امامزاده سید علی (ع) یکی از نوادگان حضرت عباس (علیه السلام) می گوید: در زمان رضاخان فعالیت هایی صورت می گرفت که مردم به امامزادگان توجه نمی کردند، بنابراین این اقدامات باعث شد که امروزه بسیاری از اماکن متبرکه امامزادگان مورد عبادت قرار گیرند.

وی افزود: قم یکی از شهرهایی است که شیعیان از ابتدا در آن سکونت داشته اند و خانواده های شیعه در آن حضور پر رنگی داشته اند که از جمله آنها می توان به عشرها اشاره کرد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه هیچ شهری به اندازه قم محدث و محدث نیست، گفت: بسیاری از کتب حدیثی از قم راوی دارند که نشان از امنیت این شهر برای شیعیان دارد.

وی ادامه داد: به همین دلیل ائمه زادگان که می خواستند از نیات شوم حاکمان وقت دوری کنند، به قم مهاجرت کردند و در آن شهر ساکن شدند.

مرعشی نجفی با اشاره به تعاریفی که پدرش آیت الله شهاب الدین مرعشی نجفی برای امامزاده سید علی (ع) داشته است، گفت: ایشان از این امامزاده به عنوان امامزاده ای یاد کردند که باید او را عبادت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: گروه پژوهشی امامزاده شاه سید علی (ع) در کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی تشکیل شده و کتاب هایی را منتشر کرده اند و در آینده کتاب هایی نیز منتشر خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه روزی یکی از اجدادش در نجف اشرف به امیرالمومنین (ع) آمد و از او خواست که محل دفن حضرت زهرا (س) را مشخص کند و گفت: دو شب بعد حضرت علی (ع) آمدند. به او در خواب و فرمودند که این امر از اسرارى است که تا قیامت براى اثبات خطاکارى فاطمه زهرا (س) آشکار نمى شود، ولى همان عزتى را که خداوند به او داده، به حضرت معصومه (س) نیز داده اند. ) و می توانید به این خانم سر بزنید.

وی تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی و رهبری حکیمانه امام راحل و حضرت آیت الله خامنه ای عامل ثبات در ایران است و باعث این همه برکات شده است و اگر مشکلی وجود دارد باید همه دست به دست هم بدهیم و آن را حل کنیم چرا که اگر این نظام و بدون این رهبری کشور دچار هرج و مرج خواهد شد.



آیا این خبر مفید بود؟