تقلب در آزمون‌های نهایی مدارس چه جریمه‌ای دارد؟

در گفت و گو با خبرگزاری موج خاطرنشان شد:

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: حمل اقلام تقلبی حتی در صورت عدم استفاده جرم است.



محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی. آژانس اطلاعات وزارت امور خارجه وی درباره ادعای برخی از معلمان در شبکه های اجتماعی مبنی بر اینکه طراح سوالات کنکور هستند و با سوالات آشنایی دارند، گفت: تمامی شرکت کنندگان کنکور اعم از دانش آموزان و داوطلبان نباید توسط این شبکه ها و گروه ها گمراه شوند.

وی افزود: تحت هیچ شرایطی به سوالات قبل از امتحان دسترسی ندارد و هرکس ادعایی کند کلا دروغگو است، اگر کسی ادعایی داشته باشد و بتواند ثابت کند که این سوالات را دارد، حاضرم در این دادگاه حاضر شوم و محکوم شود

رئیس مرکز سنجش و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: عده ای در شبکه ها فایل می گذارند و می گویند بعدا رمز را می فرستیم و ساعت 8 رمز را می دهند و انتقال فایل

زارعی خاطرنشان کرد: در صورت انتشار موارد با توجه به اقدامات انجام شده با آن برخورد خواهد شد. این رفتاری که صورت می گیرد شامل افرادی نیز می شود که خرید و فروش می کنند زیرا به هر حال مرتکب تخلف شده اند.

وی تصریح کرد: از کلیه شرکت کنندگان تقاضا می شود از خرید این موضوعات خودداری کنند زیرا هزینه ای پرداخت می کنند اما به نفع آنها نیست.

زارعی گفت: در صورت شناسایی عواقبی برای آنها به همراه خواهد داشت و با محدودیت مواجه می شوند.

رئیس مرکز سنجش و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش درباره مجازات تقلب در امتحانات نهایی گفت: در صورت ورود به حوزه امتحانی و استفاده نکردن از موارد تقلب از شرکت در آزمون محروم می شوند. ، در صورت استفاده از آنها تا 10 سال از شرکت در آزمون محروم می شوند. بنابراین به نفعشان است که وارد این وادی نشوند چون متضرر می شوند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با معلمان متخلف برخورد می شود، گفت: طبق قانون هرکس در آزمون تقلب کند به کمیته بزهکاری معرفی می شود.



آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها