تکلیف تعلیق ملی تعریف شده است

تکلیف تعلیق ملی تعریف شده است

پس از شهادت رئیس جمهور و یارانش، رهبر انقلاب 5 روز عزای عمومی اعلام کردند، اما هنوز تصمیمی برای تعطیلی عمومی اعلام نشده است و تاکنون تمامی امور کشور به روال عادی در حال انجام است.

بعد از وقوع یک حادثه ناگوار مانند بلایای طبیعی یا حوادث تروریستی با تلفات زیاد و یا مرگ شخصیت های برجسته از سوی دولت عزای عمومی اعلام می شود.

در برخی موارد، عزای عمومی با تعطیلی سازمان های دولتی، بانک ها و بازارها همراه است، اما در رابطه با پنج روز عزای عمومی اعلام شده، روز تعطیلی در زمان ارسال این گزارش اعلام نشده است.

سخنگوی دولت همچنین اعلام کرد: «کمیته اجرایی منصوب از سوی معاون اول رئیس‌جمهور مسئول برنامه‌ریزی رویدادها در روزهای آینده است و پس از نهایی شدن برنامه‌ها به اطلاع مردم خواهد رسید».

دفاتر، بازارها و مراکز تولیدی نیز فعال هستند. همزمان مراسم عزاداری در اماکن متبرکه و میادین مرکزی سراسر کشور برپا می شود.

دانشگاه ها تا اطلاع ثانوی به فعالیت خود ادامه می دهند.

همچنین دولت از برگزاری امتحانات دانش آموزی خبر داده است.

بسیاری از مخاطبان در مطالب ارسالی خود خواستار ادامه وضعیت تعطیلی بودند.

تاکید مخبر بر عدم تعطیلی در دولت

انسیه هزالی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به موضوع تعطیلی دولت به مناسبت شهادت رئیس جمهور و یارانش، تاکید کرد: با توجه به اتفاقی که رخ داد، ابتدا در شورای دولت پیشنهاد شد که وجود داشته باشد. باید تعطیلات باشد اما آقای محبر تاکید کرد که تحت هیچ شرایطی تعطیلی دولت نخواهیم داشت، بنابراین اعلام کردیم که برنامه ها به قوت خود ادامه خواهد داشت و هیچ پرونده ای بسته نمی شود.

ما هیچ تعطیلی نداریم. این موضوع در جلسه دولت تصمیم گیری شد

میشم لطیفی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان استخدامی و اداری درباره تعطیلی دولت گفت: سه سناریو برای سقوط بالگرد رئیس جمهور در نظر داشتیم و نباید تعطیلی می داشتیم. سیاست رئیس جمهور این بود که زحمات مردم یک روز روی زمین نمانند.