جمهوری اسلامی: این همه تعریف و تمجید از دولت، پس تکلیف دولت چیست؟

جمهوری اسلامی: این همه تعریف و تمجید از دولت، پس تکلیف دولت چیست؟

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: حتی زمانی که ساده ترین داروها در اختیار بیماران قرار نمی گیرد، حضور وزیر بهداشت و درمان در تلویزیون است و برخلاف گذشته که تقصیر بر گردن دولت قبل بود، اکنون آنها هستند. تقصیر را به گردن داروسازان بیندازید!

این روزها هر بخش از رسانه های حامی دولت را می خوانیم و با تمجیدها و تمجیدهای زیادی از دولت در محل مواجه می شویم. حتی صدا و سیما هر برنامه دولتی را برخلاف گذشته حداقل 2 بار پخش می کند.

مسئولانی که حق بزرگی برای این دولت دارند که از دور زدن تحریم های فروش نفت در قوه مجریه به کرسی بنشینند. عدم وجود تورم و کاهش آن، الحاق به معاهده شانگهای، روابط با کشورهای همسایه، رشد صادرات، تزریق ارز به بانک مرکزی توسط وزارت نفت، تجلیل از وزیر مربوطه توسط رئیس کل بانک مرکزی و… . ، و غیره.

حتی زمانی که ساده ترین داروها در اختیار بیماران قرار نمی گیرد، حضور وزیر بهداشت و درمان در تلویزیون و برخلاف گذشته که تقصیر بر دوش دولت قبل بود، حالا تقصیر را به دوش دارو می اندازند. تولید کنندگان!

آیا هدف رسانه های حامی دولت از این هماهنگی در نحوه انتشار و انتشار اخبار اقناع افکار عمومی است؟ اگر با این تصور این روند را انجام دهند، سخت در اشتباه هستند، زیرا افرادی مثل ما در سطح جامعه هم خودشان آن را می فهمند و هم از دیگران می شنوند که حداقل شرایط مطلوب زندگی مردم از نظر دسترسی آسان به نیازهای عمومی باید فراهم شود. به همان روش قبلی

دوستان اگر سوال را قبول ندارند از همفکران و کسانی که علم و اندیشه دارند بپرسند. تفاوت شرایط واقعی با اعلام دولتمردان، تفاوت بسیار ملموسی است که بی توجهی به آن از سوی روزنامه های دولتی و نیمه دولتی می تواند باعث تحولات اجتماعی شود. برخی از نظرات مردم به شرح زیر است که پاسخی برای آن وجود ندارد.

1- با توجه به تیترهای مستمر روزنامه های حامی دولت مبنی بر کاهش تورم، دلیل گرانی روزانه مایحتاج اساسی و سایر کالاهای ضروری چیست؟
2- توافق فروردین ماه ایران و قطر در خصوص همکاری فیمابین در بازی های جام جهانی چه نتیجه ای داشت؟
3- با تمام اقداماتی که در دولت های قبلی انجام شد و فقط در این دولت امضا شد، پیوستن به معاهده شانگهای چه نتیجه ملموسی داشت؟
4- با اظهارات غیر دیپلماتیک وزیر امور خارجه مبنی بر اعلام عدم تمایل آمریکا به تغییر نظام که در دنیای دیپلماسی و سیاست بی سابقه بود چه شد؟ آمریکا برای دخالت در امور داخلی ما چه می کند؟ و ما بدون رعایت آداب دیپلماتیک و منافع ملی آن را اینگونه پرورش می دهیم؟
5- دلیل اینکه تیم فوتبال بعد از 75 سال 6 گل در جام جهانی زد چیست؟
6- چه نوع شخص یا افرادی به دلیل مسئولیت پذیری در قبال شکست های جاری، اقدام را کنار می گذارند؟
و ده ها سوال دیگر

اما نکته مثبت و مهم دولت مستقر این است که برخلاف دولت قبل و دولت فعلی آقای احمدی نژاد، خط قرمزش نیروهایش است. و نکته مثبت مهم دیگر استفاده از جریان ویژه پست ها و مشاغل دولتی است که از منظر عدم تسلط بر وظایف سران انتصابی موجب یأس و سرخوردگی دستگاه های اجرایی شده است.

اگر دولتی با رویکردی بر خلاف نظر نزدیکان در انتخابات اکثریت را کسب می کرد و در حال حاضر در قوه مجریه فعال و مسئول بود، رفتار نزدیکان دولت فعلی چگونه بود؟

دیدگاهتان را بنویسید