حمله به عین الاسد باعث تقویت گروه های مقاومت می شود/ در قرن گذشته هیچکس جرات حمله به مواضع آمریکا را نداشته است.

ساعت: 20:59
تاریخ انتشار: 1300/10/18
کد خبر: 1798932

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: پس از حمله موشکی ایران به عین الاسد، گروه های مقاومت به برخی خودروهای نظامی آمریکا ارتش تروریستی آمریکا نیز حمله کردند. پس از آن، اخراج نیروهای آمریکایی از عراق به خواسته عمومی مردم و پارلمان عراق تبدیل شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید رضا صدر الحسینی کارشناس غرب آسیا در سالگرد حمله موشکی به مواضع تروریست های آمریکا در عین الاسد فردا پدرخوانده وی گفت: رژیم آمریکا سردار سلیمانی را به عنوان قهرمان، پیشرو و پرچمدار مبارزه با تروریسم در جهان و منطقه به شهادت رسانده است. سپس سوالاتی در این زمینه مطرح شد و آن این بود که چگونه می توان از آمریکا انتقام گرفت. می گوید: «و این مهم بود.

این کارشناس غرب آسیا ادامه داد: اندکی پس از شهادت سردار سلیمانی، عملیاتی به نام سیلی از سوی ایران انجام شد و پایگاه مهم عین الاسد برای اولین بار در بیش از یک قرن گذشته مورد حمله قرار گرفت. موشک های زنان جمهوری اسلامی و در واقع ضربه سنگینی به رژیم آمریکا وارد کرد.

صدرالحسینی افزود: اما این سیلی بزرگی در مقابل این همه انتقامی که ملت ایران در قبال اقدام آمریکا در ترور سردار سلیمانی انتظار داشتند نبود. مهم این است که خروج آمریکا از منطقه به عنوان انتقام گیری سخت در عراق مطرح شد.

این استاد دانشگاه گفت: همه این اقدامات با موضوعی به نام مصوبه پارلمان عراق درباره اخراج آمریکایی ها همراه بود. در واقع این اقدامات در شرایطی علیه ارتش متجاوز آمریکا انجام شد که پارلمان عراق نیز خواستار اخراج آمریکایی ها شد. “

این کارشناس غرب آسیا تاکید کرد: بر این اساس جریان های مقاومت در عراق نیز اقداماتی را انجام داده اند. نخست وزیر جدید عراق، یکی از تضمین هایی که در پارلمان دریافت کرد، حکومت و ادامه اخراج آمریکایی ها از عراق بود. این ارتباط برقرار شد. علاوه بر این، فرار تحقیرآمیز نیروهای متجاوز آمریکایی از افغانستان در همین راستا بود. همچنین برای آمریکایی ها بسیار مهم است که بگویند حضور ما در عراق یک حضور نظامی نیست.

وی گفت: این اتفاقات نشان می دهد که پس از شهادت سردار سلیمانی و حمله موشکی به عین الاسد برای بیرون راندن آمریکایی ها از منطقه، اراده عمومی در بین ملت های منطقه به وجود آمد.

صدرالحسینی افزود: به نظر می رسد مجلس فعلی که باید در عراق با رای مردم تشکیل شود، با وجود همه فراز و نشیب ها و مشکلات پیش آمده، اکثریت نمایندگان خواهان اخراج آمریکایی ها و دورنمای اخراج هستند. ایالات متحده از عراق یکی است «احتمالاً در پارلمان عراق، و به نظر می رسد در آینده نزدیک توسط اعضای پارلمان جدید عراق مذاکره و درخواست شود.

این کارشناس غرب آسیا افزود: اما اینکه آمریکایی ها علاقه مند به خروج از عراق هستند منفی است. اما با توجه به اصرار مردم عراق بر خروج آمریکا از عراق، به نظر می رسد که جنبش های مقاومت در این زمینه مسئولیت بزرگی دارند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در صورت عدم خروج آمریکا از عراق احتمال حمله مجدد به پایگاه های نظامی آمریکا توسط گروه های مقاومت وجود دارد؟ وی گفت: در اظهارات قبلی اشاره کردم که این وظیفه مهمی است که مقاومت باید انجام دهد.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید