خبر مهم یک مقام دولتی از تغییر سهمیه سوخت

خبر مهم یک مقام دولتی از تغییر سهمیه سوخت

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت گفت: هیچ برنامه ای برای تغییر سهمیه ناوگان خودروهای عمومی خارج از شهر نداریم.

به گزارش تسنیم، علیرضا احمدی فینی با اشاره به وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری اظهار داشت: ناوگان عمومی باری کشور شامل 411 هزار دستگاه خودرو با میانگین عمر ناوگان 19 است.

84 سال و تعداد ناوگان مسافربری اتوبوس 14 هزار وسیله نقلیه با میانگین سنی 14.47 سال، وانت 29 هزار دستگاه با میانگین سنی 28.06 سال و خودروهای اجاره ای 31 هزار دستگاه خودرو با میانگین سنی 12، 7 سال است.

وی با اشاره به قدمت ناوگان باری و مسافری از نظر فرسودگی، با بیان اینکه در حال حاضر 110 هزار کامیون فرسوده و 200 هزار دستگاه در مرحله فرسودگی هستند، افزود: در حوزه مسافری 5 هزار و 500 دستگاه اتوبوس، 21 هزار وانت و خودروی سواری 680 دستگاه وجود دارد. در ناوگان مسافری بلیت های فرسوده وجود دارد که در عصر فرسودگی به ترتیب 11000 اتوبوس، 27000 مینی بوس و 21000 بلیت بین شهری است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر برنامه ای برای اعمال تغییرات در تخصیص سوخت ناوگان حمل و نقل عمومی خارج از شهر در دستور کار دولت نیست.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت درباره واردات اتوبوس نیز گفت: این ستاد به منظور انجام فرآیند واردات اتوبوس در تلاش است تا با راه اندازی سامانه نوسازی و توسعه ناوگان مسافری، نسبت به ثبت نام از متقاضیان اقدام کند. و اتخاذ تدابیر لازم برای تخصیص ارز و رفع مشکل سقف و رکورد واردکنندگان ناوگان حمل و نقل و حمل مسافر و همچنین تامین اعتبار از محل منابع داخلی سازمان حمل و نقل جاده ای برای متصدیان ناوگان مسافری داخلی و وارداتی.

احمدی فینی افزود: در حوزه نوسازی ناوگان حمل و نقل کالای وارداتی از سال 1400 تا زمان لازم الاجرا شدن قانون سازمان صنعت خودروسازی، 6 هزار و 410 دستگاه خودرو در حوزه نوسازی و 13 هزار و 822 دستگاه خودرو در حوزه توسعه وارد کشور شده است. همچنین با واگذاری مسئولیت به وزارت صنعت، معدن و تجارت و بر اساس آمار به دست آمده در مجموع 38 هزار دستگاه خودرو در حوزه ناوگان حمل و نقل بار نوسازی شده است.