خسارت 100 میلیاردی سیل به تاسیسات آبی کهگیلویه و بویراحمد


ساعت: 14:46
تاریخ ارسال: 05/12/1401
کد خبر: 1887675

این اداره کل در کهگیلویه و بویراحمد به تشریح خسارت سیل پرداخت و گفت: با همکاری بسیج سازندگی سپاه فتح برای تعمیر لوله آب روستای کره از توابع دانا در حال انجام است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی در گفت و گو با صبح زاگرس در خصوص آخرین وضعیت خسارت سیل به تاسیسات آبی کهگیلویه و بویراحمد و اقدامات و برنامه ریزی ها برای رفع مشکلات آنها گفت: در سیل کنونی خسارت به تاسیسات آب در روستاها و شهرهای شهرستان وارد شده است. کهگیلویه و بویراحمد تا به امروز بیش از 100 میلیارد تومان وارد شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد به خسارت سیل در شهرک کالا رئیسی و دو خط انتقال در روستای دالون اشاره کرد و گفت: این خط لوله تعمیر شد اما سیل دوباره این خط لوله را شسته و مجدداً در محدوده بهره برداری می شود. 24 ساعت این خط انتقال تعمیر شده و 24 روستا از آن آبرسانی می شود.

این مسئول با بیان اینکه تاسیسات آبی دیشموک یکی از مناطقی بود که خسارت دید، گفت: اقدام انجام شده برای تعمیر خط لوله آب دیشموک با تامین آب شرب آنها به دنبال داشت.

وی به بهسازی روستاهای تسوج که در مناطق صعب العبور قرار داشتند اشاره کرد و ادامه داد: مشکلات این مناطق مرمت و اصلاح شد اما سیل باعث تخریب 3 هزار متر لوله در روستای کوره از توابع دانا شد. تلاش می کنیم با کمک بسیج لوله ها را جمع آوری کنیم تا با ساخت و حمل آنها مشکلات این روستا را برطرف کنیم.

وی با اشاره به مشکلات جاری شدن سیل در یاسوج و مسدود شدن لوله ها و انتقال گل و لای به خط انتقال و رفع مشکلات، گفت: با همکاری استاندار و معاون عمرانی منتظر پیگیری امور هستیم. از طریق ستاد بحران کشور خسارت وارد کنیم تا بتوانیم . باید خسارات ناشی از سیل را جبران می کرد، در این راستا مشکلات سیلاب در سیلاب و کلوار خسارات زیادی به بار آورد و باید بررسی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید