داروهای ایرانی به بازار آفریقا راه پیدا کردند



وزارت بهداشت کنیا با اعطای گواهینامه GMP به 11 شرکت داروسازی ایرانی، راه را برای صادرات داروهای ایرانی به این کشور و دیگر بازارهای بزرگ شرق آفریقا هموار کرده است.

داروهای ایرانی وارد بازار آفریقا شد

به گزارش خبرگزاری موج


با هماهنگی خانه نوآوری و فناوری ایران در کنیا (iHiT) و اعلام آمادگی شرکت ها دارو برای ورود غذاهای ایرانی به بازار کنیا، هماهنگی های لازم برای اعزام تیم بازرسی از وزارت بهداشت کنیا به ایران انجام شد. پس از بازرسی دقیق از 13 خط تولید مختلف از 11 شرکت دارویی مستقر در هفت شهر کشور و انجام بررسی های تخصصی، این گواهینامه ها توسط وزارت بهداشت کنیا برای شرکت های ایرانی صادر شد.

این موفقیت نه تنها نشان دهنده توانمندی های فنی و کیفیت بالای خطوط تولید این شرکت ها بر اساس استانداردهای بین المللی است، بلکه فرصتی را برای گسترش همکاری های دوجانبه بین دو کشور در حوزه بهداشت و درمان و دارویی فراهم می کند.

بازار دارویی کنیا با 54 میلیون نفر جمعیت، ظرفیتی بالغ بر یک میلیارد دلار دارد که رشد سالانه 12 درصدی را به ثبت می رساند. 70 درصد داروی مورد نیاز این کشور وارداتی و 30 درصد در داخل کشور تولید می شود. در میان صادرکنندگان دارو، هند با سهم بازار 60 درصدی، بازیگر اصلی مواد مخدر در آن کشور است.

با توجه به حجم بالای بازار دارو در کنیا و توسعه آن، حضور شرکت های ایرانی در این بازار کمک شایان توجهی به رشد اقتصادی این صنعت و افزایش سهم صادرات دانش بنیان به شرق آفریقا خواهد کرد.

شرکت های بیو دارو دانش، داروسازی زهراوی، البرز دارو، آرنگ دارودرمان، داروسازی اکترو، داروسازی اکترو، آریو فارمد، تحقیقات و تولید واریان فارمد، داروسازی اکسیر، سوبان دارو و سوبان دارودرمان از شرکت های داروسازی انکولوژی سوبان ایران موفق به اخذ داروی داروسازی MPya MP شده اند. وزارت بهداشت.



آیا این خبر مفید بود؟




نظرات ارسالی شما پس از تایید خبرگزاری موج در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

پیام های حاوی افترا و افترا منتشر نخواهد شد.

پیام های غیر فارسی و غیر مرتبط ارسال نمی شود.