پهپادهای ایرانی درهای خود را به آفریقا باز کرده اند

پهپادهای ایرانی درهای خود را به آفریقا باز کرده اند

پهپادهای تولید شرکت های دانش بنیان ایرانی با هدف بازاریابی محصولات دانش بنیان ایرانی با حضور رئیس جمهور در مرکز نوآوری و فناوری ایران در نایروبی معرفی شد.

پهپادهای تولید شده توسط شرکت های دانش بنیان ایرانی که دارای کاربرد دوگانه «سمپاشی سموم» در زمین های کشاورزی و همچنین «بازرسی مزرعه» با قابلیت پردازش تصویر برای اموری مانند نقشه برداری و شناسایی آفات در مزارع هستند، روز چهارشنبه در بازدید از رئیس جمهور و هیئت همراه به کنیا با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی با هدف بازاریابی محصولات دانش بنیان ایرانی در مرکز نوآوری و فناوری ایران در نایروبی افتتاح شد.

پهپاد پلیکان 2 ساخت شرکت دانش بنیان ایرانی است که دارای قابلیت های منحصر به فردی از جمله پیشرانه صنعتی ضد آب و ضد گرد و غبار، سلاح های جداشدنی و آماده سازی 2 دقیقه ای، پرواز خودکار، سمپاشی 2 هکتار در هر پرواز، پوشش افقی 5-6 می باشد. متر، قابلیت نصب هر گونه ماژول کشاورزی، پمپاژ 6 لیتر در دقیقه و دارای نرم افزار هوشمند تشخیص مسیر پرواز.

آیت الله رئیسی صبح امروز به وقت محلی وارد فرودگاه نایروبی شد و با استقبال مقامات کنیا روبرو شد و پس از آن مراسم استقبال رسمی توسط ویلیام سامویی روتو رئیس جمهور کنیا در کاخ ریاست جمهوری برگزار شد.

پس از معرفی هیئت های سیاسی، روسای جمهور ایران و کنیا وارد مذاکره شخصی شدند. برگزاری گفت‌وگوهای مشترک هیئت‌های عالی رتبه دو کشور و امضای پنج سند همکاری از برنامه‌های امروز رئیس‌جمهور ایران و هیئت همراه در کنیا بود.

این اولین سفر رئیس جمهور ایران به آفریقا در 11 سال گذشته است.

دیدگاهتان را بنویسید