آمیکرون درهای خود را به 5 شهر در استان یزد باز کرد

ساعت: 23:29
تاریخ انتشار: 1400/10/18
کد خبر: 1798764

ویروس تاج جدیدی به نام آمیکرون در 5 شهر استان یزد شناسایی شده و همچنان شاهد افزایش آمار این نوع جدید در استان هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرس ، پس از شیوع نوع جدیدی از تاج در جهان به نام آمیکرون، در اکثر کشورها شاهد اپیدمی این ویروس هستیم و به ایران و بسیاری از استان ها سرایت کرده است.

این اپیدمی جدید کرونر پایان ویروس نیست، زیرا اخبار مربوط به جهش MU در حال انتشار است، زیرا گونه جدیدی از ویروس در حال گسترش است و برخی کشورها مواردی را با ویژگی های مرتبط شناسایی کرده اند.

پای آمیکرون به 5 شهر استان یزد باز شد/ افزایش تدریجی نوع جدید تاج در یزد

در حال حاضر در استان یزد، 5 شهرستان یزد، باف، اردکان، تفت و اشکذر 17 مورد مثبت آمیکرون شناسایی و رسیدگی شده است.

محسن میرزایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: تاکنون 17 مورد مثبت آمیکرون در استان یزد شناسایی و مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است.

1ba7716d fbd2 4b16 a3a8 b15843be686c خبر خاکستری

وی ادامه داد: تاکنون 12 مورد مثبت در یزد، 2 مورد مثبت در اردکان و 1 مورد مثبت در اشکذر شناسایی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید سدویی افزود: همچنین در شهرستان های تفت و بافق نیز هر کدام یک مورد مثبت ایمیکرون شناسایی و مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است.

دلایل ادامه کرونا!

بدون شک با ویژگی های آمیکرون، آمار هر روز در کشور و استان یزد افزایش خواهد یافت، اما برای جلوگیری از افزایش آمارهایی مانند اقدامات بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی، علاوه بر دریافت نوبت سوم دارو. واکسن برای جلوگیری از عفونت او توجه را به جهت جدید تاج جلب کرد.

یکی از دغدغه های اصلی مسئولان کشور در ماه های اخیر بی توجهی و عادی شدن تاج در میان اقشار مختلف مردم است. استفاده از ماسک فاصله اجتماعی را نادیده نمی گیرد.

متاسفانه درصد استفاده از ماسک در بین مردم به زیر 50 و گاهی به زیر 40 درصد رسیده است که می تواند زنگ خطری باشد.

برای جشن پایان تاج و تخت، راهی جز رعایت نکات بهداشتی و توجه به هشدارهای مسئولان بهداشت جهانی و کشوری وجود ندارد و اگر بخواهیم به عادی سازی و سهل انگاری خود ادامه دهیم، شک ندارم که درگیر خواهیم شد. این ویروس سال ها خانه ها را می سوزاند. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید