رئیسی: نظر من را درباره حجاب می خواهند. من دانشجو هستم اما نظر اسلام در مورد حجاب واجب است. ما هم موظفیم نظر اسلام را اعمال کنیم

رئیسی: نظر من را درباره حجاب می خواهند.  من دانشجو هستم اما نظر اسلام در مورد حجاب واجب است.  ما هم موظفیم نظر اسلام را اعمال کنیم

سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور گفت: نظر من را در مورد حجاب می پرسند، من طلبه هستم اما نظر اسلام در مورد حجاب حکم به تکلیف دارد و ما نیز موظف به اعمال نظر اسلام هستیم. اگر کسی باور ندارد باید به قانون پایبند باشد. دولت باید قانونی عمل کند. این سوال روشن است و شکی نیست، البته باید در این زمینه برنامه ریزی و برنامه ریزی در نظر گرفته شود.

سید ابراهیم رئیسی گفت: دولت به دنبال ارزش هایی است که قم به دنبال آن است.

به گزارش «انتخاب»، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در دور دوم سفر دولت به قم، در جمع مردم این شهر در حرم حضرت معصومه (س) با تبریک ولادت حضرت معصومه و یک دهه از آن حضرت. از کرامت، گفت: این بسیار است. ورود او به قم برای قم و ایران مایه خیر و برکت بود و قم مرکز نشر معارف اسلامی شد و حوزه نفوذ قم در آن شهر ایجاد شد. وجود مبارکش موجب پرورش بزرگان و مشاهیر، علمای فرهیخته، مراجع عظام، سردار رشید اسلام و حافظان حرم شد و بصیرت شکل گرفت.

وی ادامه داد: قم محل علم و بصیرت و خاستگاه انقلاب اسلامی است و همواره پشتیبان آن انقلاب است. دولت به دنبال ارزش هایی است که قم از آن پیروی می کند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ما گفتیم که اقدامات دولت باید بر اساس گفتمان گام دوم انقلاب باشد. سخنرانی حکومت، سخنرانی امام و رهبری است. دشمنان به دنبال دشمنی با ملت ایران هستند اما دشمنی آنها بر ملت ما اثری ندارد. شورش های خیابانی راه انداختند، قتل و انفجار کردند، تحریم کردند و تصور کردند که ملت ایران دست از کار برمی دارد، اما این رویای باطل بود. ملت با توکل بر خدا و اعتماد به سرمایه های خود به دنبال تحولی عظیم است. امام به دنبال تحول بودند و رهبری امروز پرچمدار تحول است و من هم سرباز خدمت به شما مردم هستم.

وی افزود: برخی از ابتدا می گفتند آیا ما می توانیم از پس این دشمنی ها برآییم؟ اما نگاه ما به زندگی امام و شهدا و بزرگواران است. ما از نظر شهید سلیمانی پیروی می کنیم که «ما می توانیم». این کشور با خون شهدا، رشادت های رزمندگان و تلاش مردم در روز قدس و 22 بهمن قدرت تولید کرده است. ما باید قدر این قدرت را بدانیم. همه شرایط کشور برای توسعه آماده است. رهبری فرمودند قله نزدیک است پس خستگی و ناامیدی حرام است و باید با یک دنیا امید حرکت کنیم. دشمن با امپراتوری رسانه ای خود به دنبال ایجاد ناامیدی است. عده ای می خواستند در کشور اعلام کنند که باید سایه جنگ کم شود و ما باید روی موشک ها و قدرت هسته ای خود مذاکره کنیم و برجام 2 و 3 را روی میز بگذاریم، اما رهبران گفتند برجام 1 چه شد، 2 گذاشتند و 3 روی میز و راکت غیر قابل مذاکره. دیدید که در عملیات وعده حق چگونه بینی دشمن به خاک مالیده شد. گفتمان ما عقلانیت انقلابی است نه دیپلماسی التماس.

وی افزود: در دولت اول 700 نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند و برخی فکر می کردند با چند گوشی مشکل را حل کردیم نه با تغییر گفتمان.

رئیس جمهور با بیان اینکه مهمترین مسئله قم نیاز به مسکن است، گفت: طرح های مسکن قم را تکذیب کردم. 30000 خانه در این استان در حال ساخت است. شرکت های ساختمانی خانه می سازند. امروز 3700 واحد مسکونی و 3500 قطعه واگذار شد. 71 هزار خانه در قم ساخته می شود. کار ساخت و ساز در ساخت و ساز مسکونی نباید قطع شود.

رئیسی گفت: سالانه پیگیر ساخت یک میلیون واحد مسکونی و یک میلیون شغل هستیم و از نظر اشتغال هم عقب نیستم و وعده دولت محقق شده است. در قم نیز تلاش می کنیم تا به وعده اشتغال افراد تحصیل کرده و جوانان عمل کنیم. سالن های ورزشی در قم توسعه یابد.

وی افزود: برخی از کارخانه های کشور تعطیل شدند و امروز 9 هزار کارخانه و کارگاه در کشور مرمت شده است. ما اجازه نمی دهیم تولید کارخانه متوقف شود، بلکه کارخانه های تعطیل شده را احیا می کنیم.

رئیس جمهور همچنین افزود: استان قم یک استان تولید کننده محتوا و دارای مراکز علمی و تحقیقاتی فراوان است و شبکه فیبر نوری برای مشاغل و خانواده ها در استان قم ایجاد شده است.

وی ادامه داد: مردم طرح نیمه کاره مونوریل قم را دنبال می کنند و باید این طرح دنبال شود. کارگاه تکمیل این پروژه امروز در قم فعال شد و امیدوارم این طرح به زودی اجرایی شود. کوم فرودگاه می خواهد. بررسی ها انجام شده و مسائل ایجاد فرودگاه از سوی دولت پیگیری شده و راه اندازی فرودگاه به سرعت در حال انجام است و امیدوارم تا پایان این دولت شاهد افتتاح فرودگاه قم باشیم.

وی افزود: دشمن تصمیم گرفته است که رشد اقتصادی و تولید و تجارت و ترانزیت نداشته باشیم، اما ملت تصمیم دارد رشد کند. در سال اول دولت 4 درصد، در سال دوم 4 و چند دهم درصد و در سال سوم 1402 شاهد افزایش بیشتر 6 درصدی هستیم. ترانزیت ما در سال 1402 نسبت به سال 1401 57 درصد افزایش یافته است. تجارت ما مثبت است.

رئیسی در ادامه تصریح کرد: نظر من را در مورد حجاب می پرسند، من دانشجو هستم اما نظر اسلام در مورد حجاب اجباری است و ما نیز موظف به اعمال نظر اسلام هستیم. اگر کسی باور ندارد باید به قانون پایبند باشد. دولت باید قانونی عمل کند. این سوال روشن است و شکی نیست، البته باید در این زمینه برنامه ریزی و برنامه ریزی در نظر گرفته شود.

رئیسی گفت: مسئولان استان قم باید بدانند که هرگونه رابطه ناسالم، رشوه و فساد در دستگاه ها و سازمان ها قابل تحمل نیست. حتی اگر مشکل حل نشد باید با مردم محترمانه برخورد کرد.

رئیس جمهور همچنین گفت: باید در سنگر مقاومت و مقاومت باشیم. مثل مردم غزه که با دشمن غارتگر روبرو می شوند. برنده میدان قهرمان و مظلوم فلسطین و بازنده رژیم صهیونیستی خواهد بود.

به مردم گفت: به نامه های شما حتما رسیدگی می شود.