رئیس پژوهشکده شورای نگهبان با ناشران و بازدیدکنندگان گفتگو و از تازه‌های نشر دیدن کرد

گزارش حضور کدایی در نمایشگاه کتاب تهران;

رئیس پژوهشکده شورای نگهبان در چهارمین روز از سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به حرم امام خمینی (ره) رفت و از این نمایشگاه بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری موج


عباسعلی کدخدایی، فقیه و رئیس پژوهشکده شورای نگهبان و عضو مشاوره در مورد مصلحت در روز چهارم خلقت سی و پنجم نمایشگاه بین المللی کتاب تهران روز شنبه 22 اردیبهشت 1403 به مسجد امام خمینی (ره) رفت و از این نمایشگاه بازدید کرد.

رئیس پژوهشکده شورای نگهبان با ناشران و بازدیدکنندگان گفتگو و از نسخه های جدید بازدید کرد.

وی در این بازدید ضمن حضور در برخی از غرفه ها، با کارکنان این غرفه ها در خصوص موضوعات مختلف حوزه نشر بحث و تبادل نظر کرد، با جدیدترین و پرفروش ترین آثار آشنا شد و همچنین از روند برگزاری این نمایشگاه و میزان استقبال مردم مطلع شد. پذیرش – پذیرفته شدن.

کانون اندیشه جوان، امیرکبیر، حکمت، مدرسه حاج قاسم، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، صدرا (آثار شهید مرتضی مطهری)، کت مقدم، آستان قدس رضوی، مؤسسه انقلاب اسلامی (آثار مقام معظم رهبری)، پژوهشکده تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی، روزنامه اطلاعات، خبرگزاری فارس، خبرگزاری ایرنا و گروه رسانه ای مهر از جمله کابین هایی بودند که این عضو بازدید کرد. او به عنوان مشاور شورای نگهبان منصوب شد.

کدخدایی در بازدید از غرفه نشریه، یاد و خاطره مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی را گرامی داشت و ضمن تجلیل از ایشان، مرحوم دعایی را فردی سالم دانست.

رئیس پژوهشکده شورای نگهبان همچنین از غرفه انتشارات این پژوهشکده که امسال با قدرت بیشتری در نمایشگاه کتاب تهران شرکت کرده بود بازدید کرد و آثار علمی و پژوهشی این پژوهشکده را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داد. وی در غرفه پژوهشکده با پژوهشگران گفت و گو کرد و نظرات مردم را در مورد کار و فعالیت این پژوهشکده جویا شد.

از جمله حواشی این حضور، گفتگوهای کوتاه مردم و بازدیدکنندگان با دکتر کدخدایی بود. برخی از آنها از برخی فرآیندها و اتفاقات گلایه داشتند و برخی نیز به بیان سوالات و مشکلات پرداختند.

کدخدایی در پایان بازدید از نمایشگاه کتاب در جمع خبرنگاران، سرانه مطالعه در کشور را پایین دانست و برگزاری نمایشگاه کتاب را اقدامی ستودنی برای تشویق مردم به کتاب خواندن دانست.

باید بگویم؛ نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که از 29 اردیبهشت 1403 آغاز به کار کرده است تا 9 اردیبهشت 1403 ادامه دارد و پذیرای علاقه مندان به کتاب است.



آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها