رفتار کودکانه تهدیدی برای قهرمانی استقلال!

مشکلات نکونام در بازی فولاد

محرومیت احتمالی حمیدی فر خبر بدی برای جواد نکونام و استقلال است و آبی پوشان را در بازی فولاد با مشکل دیگری مواجه کرده است زیرا اوایل امروز چسمی و صالح حردانی با 4 کارت کارت زرد جریمه شدند، بازی بعدی استقلال مقابل فولاد در هفته بیست و هفتم لیگ بیست و هفتم بهترین ها را از دست داد غیبت این دو بازیکن به خودی خود در فاز دفاعی استقلال را با مشکل مواجه خواهد کرد، زیرا روزبه چسمی به عنوان رهبر خط دفاعی جواد نکونام در لیگ بیست و سوم مهره ای جدا نشدنی برای سرمربی استقلال است. بازیکنی که در هفته های اخیر در غیاب سهرابیان و سیلوا تنها بازمانده خط دفاعی فیکس استقلال بود.

از سوی دیگر، حردانی با توانایی بازی در دفاع راست، وین راست و حتی دفاع راست میانی در سیستم دفاعی سه نفره، کلید فرانسه جواد نکونام را به عنوان جانشین کوین یاماگا می بینند که توسط حمیدی فر به شدت مصدوم شد. هفته های اخیر پیش از این در دیدار با ذوب، آچان حردانی پس از مصدومیت ایمان سلیمی به خط دفاعی رفت و به جای او به میدان رفت.

حالا اگر حمیدی فر در بازی مقابل فولاد محروم شود، جواد نکونام باید به فکر هافبک های دفاعی تیمش هم باشد، چرا که با محرومیت روزبه چسمی، فقط زبیر نیک نفس در اختیار اوست و در نتیجه اگر تصمیم به استفاده از تاکتیک بگیرد. در بازی با فولاد دفاع از خود یا حتی تغییر سخت خواهد بود.

رفتار کودکانه تهدیدی برای قهرمانی استقلال!

راه حل احتمالی نکونام چیست؟

زمانی که مهدی مهدی پور از ناحیه رباط صلیبی آسیب دید، کادرفنی استقلال جلال الدین مشاریپوف را که در زمان حضور مهدی پور کمی پشت سر بلانکو بازی کرده بود، به طور کامل وارد خط میانی شد تا مسئولیت مهدی پور را بر عهده بگیرد. از سوی دیگر به جای مهدی پور مصدوم، زبیر نیک نفس به ترکیب استقلال اضافه شد تا در پست هافبک دفاعی به جای روزبه چسمی بازی کند، چرا که در آن زمان به دلیل افت نسبی ایمان سلیمی، این بازیکن به میدان رفته بود. نیمکت نشین، در حالی که سیلوا در دفاع میانی سیستم بازی می کرد، باید به جایگاه سلیمی منتقل شود و چاسمی به جای سیلوا در دفاع میانی این سیستم بازی کند. مهرداد محمدی به جای مشاریپوف به ترکیب استقلال اضافه شد اما حضور او برنامه های تهاجمی آبی ها را تغییر داد و در نتیجه عملکرد استقلالی ها بهتر شد.

رفتار کودکانه تهدیدی برای قهرمانی استقلال!

البته این تغییرات در شرایطی اتفاق افتاد که تنها مهدی پور از ترکیب استقلال خارج شد اما در بازی فولاد به غیر از غیبت قشمی، حردانی و احتمالاً حمیدی فر، سهرابیان و سیلوا، نکونام سهرابیان و سیلوا را نیز در اختیار دارد. شرایطی که بعد از چند هفته مصدومیت، شرایط بازی دور از دسترس است. اما یک راه این است که جواد نکونام بعد از مدت ها مجبور به تغییر سیستم و استفاده از سیستم چهار دفاعی از فصل اول شود. در چنین شرایطی جعفر سلمانی می تواند در سمت چپ با ابوالفضل جلالی شریک شود و میلاد فحردینی در پست دفاع راست قرار می گیرد. اما سوال اینجاست که کدام بازیکن می خواهد در پست جناح راست بازی کند. جایی که نه حردانی و نه یمگا حضور ندارند، از سوی دیگر، آوردن مهرداد محمدی به این جایگاه، ترکیب قهرمانی استقلال را به کلی تغییر می دهد.

این موضوع احتمالا منجر به ادامه استفاده از سیستم دفاعی سه نفره در دیدار مقابل فولاد می شود تا از یکی از سهرابیان و سیلوا که شرایط بازی بهتری دارد استفاده شود. همچنین فحردینی و جلالی به عنوان دفاع راست و چپ به میدان بیایند و توریان و سلمانی نیز جایگزین این دو نفر باشند. اما موضوع در هر دو گزینه مشابه است، ریسک بالا در پست هافبک دفاعی به این دلیل است که اگر حمیدی فر به دلیل فطار دوران کودکی اش کنار گذاشته شود، تنها زبیر نیک نفس در آن پست حضور دارد و جواد نکونام دچار مشکل می شود.

رفتار کودکانه ای که قهرمانی استقلال را تهدید کرد

به وجود آمدن همه این سوالات در ذهن یک خبرنگار و نه سرمربی تیم نشان می دهد که رفتار کودکانه یک بازیکن چقدر می تواند تمرکز و ذهنیت کادر فنی تیم را مختل کند. رفتار کودکانه امید حامدی فر در بازی با ذوب آهن و درگیری بی مورد با مهرداد رضایی در حالی رخ داد که استقلال در هفته بیست و هفتم لیگ برتر باید به مصاف فولادی برود که با انگیزه زیادی برای فرار از منطقه سقوط وارد زمین می شود و پرسپولیس. که تنها یک امتیاز با اوج فاصله دارد و منتظر لغزش کوچکی از سوی استقلال است. همه این موارد نشان می دهد که رفتار حمیدی فر خطری جدی در مسیر قهرمانی استقلال ایجاد کرد.

رفتار کودکانه تهدیدی برای قهرمانی استقلال!