روابط تجاری ایران و کره جنوبی با کمک بخش خصوصی دو کشور تقویت می شود

به گزارش خبرگزاری موج


رئیس اتاق ایران و سفیر جمهوری کره جنوبی آنها در تهران ضمن دیدار با یکدیگر درباره آنچه برای تقویت روابط تجاری ایران و کره جنوبی لازم است صحبت کردند. در این نشست تسهیل شرایط ویزا برای فعالان اقتصادی ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت. مدیرعامل سازمان توسعه تجارت و سرمایه گذاری کره جنوبی (کترا) نیز در این نشست حضور داشت.

در ابتدای این نشست صمد حسن زاده رئیس اتاق ایران با بیان اینکه اقتصاد کره جنوبی با کمک چهار برند سامسونگ، ال جی، دوو و هیوندای توانسته است جایگاه خود را در بین خانواده های ایرانی پیدا کند، اظهار داشت: در این راستا اقتصاد کره جنوبی توانسته است جایگاه خود را در بین خانواده های ایرانی پیدا کند. برنامه های سفارت کره جنوبی و کاترا در حال تقویت روابط تجاری است. این کشور بسیار علمی و دقیق است. در خصوص قطر، ایران همواره توانسته است در جهت گسترش روابط دو کشور گام بردارد.

وی ادامه داد: البته تحریم های شدید علیه ایران بر روابط دو کشور تاثیر گذاشته است. این در حالی است که انتظار بخش خصوصی ایران این است که با وجود فشارهای ناشی از تحریم ها، فعالان بخش خصوصی سایر کشورها به همکاری خود با ایران ادامه دهند.

بر اساس اظهارات حسن زاده، ایران در زمینه های مهندسی و خدمات فنی، ساخت پالایشگاه، صنایع غذایی، صنعت ساختمان، قطعات خودرو و دارو ظرفیت خوبی دارد و دو کشور می توانند با تمرکز بر این حوزه ها همکاری کنند.

حسن زاده افزود: ظرفیت های موجود در ایران و کره جنوبی با 800 میلیون دلار که حجم روابط ایران و کره جنوبی است سازگاری ندارد و باید برای افزایش سطح تعامل تلاش کنیم.

رئیس اتاق ایران با نگاهی به فرصت های صادراتی ایران گفت: هفته گذشته اکسپوی ایران را برگزار کردیم و 80 کشور با اعزام هیئت های تجاری از نزدیک با فرصت های صادراتی ایران آشنا شدند و تشخیص دادند که زمینه های خوبی برای همکاری در ایران وجود دارد.

وی بر تبادل هیئت‌های تجاری با کمک سفارت و اتاق‌های بازرگانی دو کشور تاکید کرد زیرا فرصت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری مشترک فعالان اقتصادی دو کشور در ایران وجود دارد.

حسن زاده بر لزوم تامین شرایط لازم برای صدور روادید به ویژه برای فعالان اقتصادی ایرانی تاکید کرد.

حسن زاده همچنین از مدیرعامل کاترا درخواست کرد: این موسسه اختلافات تجاری بین شرکت های دو کشور را به صورت منطقی و قانونی حل و فصل کند. پیش از آغاز تحریم‌ها علیه ایران، تعدادی از شرکت‌های ایرانی در فرآیند تجارت خود منابعی را به کشور کره پرداخت می‌کردند، اما با شروع تحریم‌ها مواجه شدند و در ازای وجوه پرداختی نتوانستند کالا را دریافت کنند. لطفا این مشکل را حل کنید.

وی از رئیس اتاق و فعالان اقتصادی کره جنوبی برای سفر به ایران دعوت کرد.

ما به دنبال راه هایی برای تقویت روابط تجاری ایران و کره جنوبی هستیم

در ادامه کیم جون پیو سفیر جمهوری کره در تهران آینده روابط تجاری دو کشور را امیدوارکننده توصیف کرد و گفت: در نمایشگاه ایران و مراسم افتتاحیه شرکت کردم و اگرچه متأسفانه شرکت های کره ای حضور داشتند. غرفه ای در این نمایشگاه نداشته باشید. اما توانمندی های ملی ایران را از نزدیک دیدم.

وی ادامه داد: با توجه به تحریم‌ها علیه ایران، شرکت‌های کره‌ای نمی‌توانند به راحتی وارد بازار ایران شوند، اما راهی برای تقویت سطح روابط بین شرکت‌های خصوصی وجود دارد.

سفیر جمهوری کره در تهران افزایش سطح آگاهی نسبت به یکدیگر و آشنایی با یکدیگر را لازمه روابط بهتر دانست و افزود: مطمئن هستم که می توان سطح مبادلات را افزایش داد و فقط باید راه حلی برای آن پیدا کنید


آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها