سردار سلامی: در چشمگیرترین لحظه تاریخ ایران هستیم/ در حال تحمیل اراده خود بر قدرت.

سردار سلامی: در چشمگیرترین لحظه تاریخ ایران هستیم/ در حال تحمیل اراده خود بر قدرت.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز در چشمگیرترین برهه تاریخ ایران هستیم و می توانیم بدون ترس پنجه های خود را در چنگال نیروها بگذاریم و اراده خود را بر آنها تحمیل کنیم.

به گزارش ایسنا، سردار حسین سلامی در اختتامیه مراسم جام رسانه امید با بیان اینکه رسانه ها خالق افکار و نظرات جامعه هستند، گفت: رسانه ها تصورات ما را از واقعیت های بیرونی شکل می دهند و می سازند. فضای ذهنی ما آشنا به رویدادها و روندهاست.” و معرفی رسانه ها واقعیت ها و رویدادها را از نقطه ای به خط و حجم خیال تبدیل می کند. رسانه ها در عصری که دشمنان به دنبال این هستند که جوامع را در جهل نگاه دارند بینش سیاسی ایجاد می کنند. واقعیت ها را آن گونه که هستند بشناسند. رسانه ها مفروضات جوامع را شکل می دهند و هنجارهای اجتماعی را ایجاد می کنند، خوبی ها و بدی های جوامع را تعریف می کنند و مشعل امید را روشن می کنند و یا گاهی شعله های امید را در جوامع خاموش می کنند.

وی افزود: نبرد حق و باطل در رسانه ها کاملا واقعی، مستمر و 24 ساعته است. آنچه می تواند یک اقدام در مقیاس تاکتیکی را به واقعیتی در مقیاس استراتژیک تبدیل کند، رسانه است.

فرمانده کل سپاه یادآور شد: از منظر ما عملیات وعده یک عملیات ضربتی محدود دو نقطه ای با تعداد محدود موشک و پهپاد بود. ما باید برای نفوذ به جهان اسلام به قلب استکبار و مرکز ثقل سیاسی آنها ضربه می زدیم. ما مجبور شدیم به این نقطه حمله کنیم تا دشمن خود را آرام کنیم و طغیان مستانه او را فرو بنشانیم.

وی گفت: می دانستیم که توافقنامه پیش از ما جهانی و دامنه آن منطقه ای است. مشابه آنچه در جنگ های جهانی اتفاق افتاد. می دانستیم که علیه ما ائتلاف خواهند کرد و میدان را خواهند گرفت، اما تصمیمی که برای این اقدام گرفته شد، از دلی که به وحی و دارای عقل و تفکر عمیق و تضاد بود، شکل گرفت که حرکتی خارق العاده در تاریخ بود. جهت دیگر

وی ادامه داد: گستردگی این تصمیم و شهامتی که در آن بود و درایتی که از آن حمایت کرد، پیامد بسیار قوی و گسترده ای داشت که این عملیات را به آینده پیوند داد و از رهبری انقلاب ما آغاز شد.

فرمانده کل سپاه گفت: رسانه ای که افکت کره را ایجاد می کند، اقدامات نقطه ای است تا نقاط به حجم تبدیل شود. اهمیت رسانه هیچ گاه کمتر از اهمیت مرد این حوزه نیست. ما این را نه در وعده صادقانه بلکه در بسیاری از رویدادهای جامعه خود تجربه کرده ایم.

سلامی تصریح کرد: رسانه ها می توانند منادی امید در این نبرد باشند. جایی که دشمن با تلاشی جهانی به دنبال آن است که شعله های امید را در کشور ما خاموش کند تا جامعه ایرانی از پیشرفت باز بماند و تهی دست شود و تحریم ها نقطه تسلیم آنها بود اما آنچه در واقعیت رخ داد با انتظارات دشمن ما همخوانی نداشت.

وی یادآور شد: من یک ترم قبل از انقلاب دانشجو هستم، آنجا خیلی درس می خواندیم، اما همه این چیزها در مورد کشورمان مفاهیم روی کاغذ بود و حتی تصویرسازی هندسی و فیزیکی از ماهواره نداشتیم. در آن زمان همه چیز تئوری بود و پس از مدتی از ذهن محو شد. ما هم نیازهایی بودیم که دیگران باید تامین می کردند. از منابع مادی ما امرار معاش می کردند و ضایعات و ضایعات زحمات خود را با افتخار به ما می فروختند. این واقعیت ایران قبل از انقلاب بود.

فرمانده سپاه افزود: اما امروز در مهمترین نقطه تاریخ ایران هستیم و می توانیم بدون ترس پنجه های خود را در چنگال نیروها بگذاریم و اراده خود را بر آنها تحمیل کنیم. «ساختن ایران» زمانی برای ما یک رویا بود. در خبرها نوشته شده بود که برای اولین بار در اروپا و آمریکا اتفاقی افتاد و جای ما در این خبر خالی بود و فقط آن را ترجمه کردیم، اما هر روز اخباری از چند دستاورد ارزشمند ملی در حوزه فناوری جدید منتشر می شود. ما در بیان دستاوردها و پیشرفت های خود عقب هستیم و رسانه ها باید در این امر کمک کنند.

سردار سلامی تاکید کرد: دشمن می خواهد این زیبایی و شکوه را از ما بگیرد و با پیچاندن حرف ها از موضع خود و کاشت جهل در بین ما، حداقل چشم بر واقعیت ها ببندد. در شب حمله صادق مردم از این واقعه خوشحال شدند. در حالی که در کشورهای دیگر اکثر مردم در شب جراحی در ترس هستند. کشوری است که از تهدیدها فرصت می سازد.

وی تاکید کرد: بدون دشمن بزرگ و میدان تهدید رشد نمی کنیم. اگر تحریم اقتصادی جهانی نبود به این سطح از تولید و طراحی نمی رسیدیم. حرف دشمن این است که به ما می گویند شما صلاحیت ندارید دانش هسته ای داشته باشید و از آن استفاده کنید و می گویند موشک نسازیم، ما قطعا این را قبول نداریم و این ما را مجبور کرده است بجنگیم، بسازیم. و برای حرکت رو به جلو و امروز این اقدام سختی را انجام دادیم. ما باید دشمنان را متوجه این حقایق کنیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران یادآور شد: اشتهای دشمن را کور می کنیم که به ما آسیب برساند، اما اجازه دهید رسانه ها در این مسیر همراه ما باشند. کاری که شما در رسانه ها انجام می دهید از کاری که ما انجام می دهیم قدرتمندتر است، اما وقتی به ما ملحق می شوید، قدرت ما جهانی می شود و تأثیر بی نظیری دارد.