سپاهان الهلال در کدام شهر برگزار می شود؟

سپاهان الهلال در کدام شهر برگزار می شود؟

اتفاقا آمار تقابل سپاهان با الهلال به نفع نماینده ایران است چرا که این دو تیم تاکنون 4 بار به مصاف هم رفته اند که سپاهان دو برد، یک تساوی و یک باخت داشته است. این بار حتی اگر آمار به نفع سپاهان باشد، مقابل حریفی که علاوه بر نیمار، ستاره هایی چون موسی کولیبالی، میتروویچ و ساویچ را نیز در اختیار دارد، شباهتی به دیدارهای گذشته نخواهد داشت. اگرچه این درگیری یکی از سخت ترین رقابت هایی است که سپاهان از نظر فوتبالی به چالش می کشد، اما مسائل غیرفوتبالی دیگری نیز این تیم را به مرز گمنامی کشانده است. اولین دیدار سپاهان و الهلال به میزبانی سپاهان برگزار می شود اما سوال اینجاست که کدام شهر میزبان این دیدار معتبر خواهد بود: اصفهان یا تهران؟ سپاهان با توجه به حضور در اصفهان، ورزشگاه نقش جهان را به عنوان میزبان دیدارهای خانگی خود در آسیا معرفی کرد، اما اتفاقات بازی با عربستان در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا همه چیز را تغییر داد و تهران به عنوان بازیکن جدید سپاهان معرفی شد. میزبان در آسیا ماجرا مربوط به سردیس سردار سلیمانی در ورزشگاه نقش جهان است.

در آن زمان سرپرست کنفدراسیون فوتبال آسیا به مسئولان باشگاه سپاهان گفته بود که این سردیس باید قبل از شروع بازی اتحاد منتقل شود. این اتفاق نیفتاد و سرپرست AFC مانع از برگزاری این مسابقه شد. سرانجام با رای کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا، سپاهان 3 بر صفر بازنده جدال با اتحاد اعلام شد. قسمت دوم جریمه که شامل هاله سپاهان هم می شود مهمتر است: آنها از میزبانی 2 به علاوه یک در اصفهان هم محروم شدند. به همین دلیل 2 بازی باقی مانده از مرحله گروهی سپاهان که قرار بود میزبانی آن را برعهده بگیرد به تهران آورده شد. کنفدراسیون فوتبال آسیا عملاً سپاهان را از میزبانی 3 بازی خانگی محروم کرد، اما بازی سوم به حالت تعلیق درآمد. یعنی اگر باشگاه سپاهان شرایط AFC را برآورده کند، می تواند میزبان الهلال در اصفهان باشد. یکی از خواسته ها انتقال سردار سلیمانی به ورزشگاه نقش جهان است. در بندهای کنفدراسیون فوتبال آسیا به این نکته اشاره شده است که سپاهان برای پذیرش درگیری های آسیایی باید بنرهای تونل منتهی به زمین سردار سلیمانی و سردیس را حذف کند. اگر این اتفاق بیفتد دیگر تحریم نخواهند شد و می توانند در همان روز 23 بهمن در ورزشگاه نقش جهان فضای وحشتناکی را برای رقبای سعودی ایجاد کنند.

با این حال، اظهارات معاون اجرایی رئیس جمهور در هفته های گذشته کمی ماجرای میزبانی این نشست حساس را تیره و تار کرده است. محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور روز شنبه 27 آذرماه در دانشگاه علم و صنعت در ویژه برنامه گرامیداشت روز دانشجو و شهدا در 25 آذرماه در خصوص تندیس سردار سلیمانی در ورزشگاه سپاهان گفت: تصمیم بر عدم برداشتن مجسمه حاج قاسم تصمیم بسیار درستی بود و دیدید که تا آخرین لحظه این مجسمه برداشته نشد و نخواهد رفت. زیرا ما همیشه به ارزش های خود پایبند هستیم و سقوط نمی کنیم. بعد از اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا بر انتقال سردیس سردار سلیمانی تاکید کرد، حالا این سوال مطرح می شود که طبق آخرین صحبت ها، تهران همچنان میزبان جام ملت های آسیا سپاهان خواهد بود؟ اگر پاسخ این سوال مثبت باشد، کنفدراسیون فوتبال آسیا ممکن است باز هم سخت گیری های بیشتری را برای بازی های آسیایی سپاهان در نظر بگیرد چرا که رای اصلی را با تغییر شرایط صادر کرده است.

البته شاید مسئولان سیاسی باشگاه اصفهان و سپاهان می توانستند رایزنی های لازم را با کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام دهند و با لابی گری بدون جابجایی این سردیس، میزبان را بگیرند. اگرچه احتمال کم است، اما نباید آن را بعید تعریف کرد. مشکل، حضور یک رقیب سعودی دیگر است. الاتحاد در مرحله گروهی با این شرایط حاضر به بازی با سپاهان در اصفهان نشد. از آنجایی که سیاست باشگاه های کشور همانند تصمیمات کلی مسئولان سیاسی عربستان است، بعید است الهلال بخواهد با همین شرایط در اصفهان به مصاف سپاهان برود. اینجاست که حداقل تا زمان اعلام میزبانی سپاهان و الهلال در آسیا، ابهام شهر میزبان باقی خواهد ماند.