کدام دولت ها از آیت الله صافی گلپایگانی انتقاد کردند/ کدام جریان سیاسی با دنیا قهر کرد؟

ساعت: 09:22
تاریخ انتشار: 14/08/1400
کد خبر: 1780603

بر اساس اسناد و آمارهای کارآمدی، دولت‌های اصلاح‌طلب خاتمی و روحانی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در بین دولت‌های مختلف، عدم تعامل با دنیا را تجربه کرده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کارنامه عدم تعامل دولت های اصلاح طلب خاتمی و روحانی با دنیا غیرقابل مقایسه است و بروز بحران های بین المللی در سایه روابط تحقیرآمیز تاریخ ایران در این دولت ها ثبت شده است که برخی از آنها تیتر اول محسوب می شوند.

– ایران در لیست خیالی محور شرارت در دولت خاتمی قرار دارد
هاشمی و خاتمی در دادگاه های بین المللی به دستور آمریکا تحت پیگرد قانونی قرار دارند
تحریم های بی سابقه و به اصطلاح فلج کننده اوباما و ترامپ همزمان با دولت روحانی (ایسا و کاتسا)
– تحریم های بی سابقه وزیر امور خارجه ایران (ظریف) از سوی آمریکا
فقدان روابط سازنده با چین و روسیه
بلوکه کردن میلیاردها دلار دارایی ایران از کره جنوبی و عراق و …
«بازرسی کشتی های ایرانی حتی با سر انگشتان مثل جوت!»
– ایران روابط خود را با برخی کشورهای مسلمان مانند عربستان سعودی و حوادث دردناک فرودگاه جده برای نوجوانان ایرانی و حادثه منا قطع کرده است.
– تحریم های ورزشی علیه ایران به دلیل بی توجهی به دیپلماسی
– بازداشت دیپلمات های ایرانی در برخی کشورهای اروپایی
عدم وجود روابط تجاری سازنده حتی با کشورهای دوست که با عدم امکان واردات واکسن و مرگ بیش از 100 هزار ایرانی به پایان رسید.
– و ….

اما نکته قابل توجه این است که دولت جدید با در نظر گرفتن توصیه های عملی بزرگانی چون آیت الله صافی، روابط ایران با جهان را مخدوش کرده است. [به واسطه اینکه دنیا برای دولت قبل فقط در آمریکا تعریف می شد] با پیوستن به معاهدات بزرگ جهانی مانند شانگهای که حدود 50 درصد از جمعیت جهان را در بر می گیرد، اقدامات مهمی از جمله تهیه واکسن، رفع ممنوعیت های ورزشی ایران مانند جودو و غیره را انجام داده و در عین حال یک اقدام مهم را در نظر گرفته است. او در رابطه با همه کشورهای جهان، اروپا و آمریکا را به کشورهای سرسخت مذاکره با ایران تبدیل کرد. همچنین مهم است که با کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی مذاکرات شایسته ای داشته باشیم و در آستانه برقراری برخی روابط در این زمینه هستیم.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید