آیت الله صافی گلپایگانی برای دفاع از حریم اسلام تلاش زیادی کرد


ساعت: 12:11
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۱
کد خبر: 1805080

رئیس مجلس شورای اسلامی با تسلیت درگذشت آیت الله صافی گلپایگانی گفت: ایشان در حفظ حریم اسلام و شعائر اهل بیت علیهم السلام تلاش زیادی کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدباکر کلیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت آیت الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

“به نام خدا

مِذَا مَاتَ الْعالِمُ ثُلِمَ فِی الْإسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُه یَسُد.

خبر رحلت مرجع عالیقدر جهان تشیع، عالم زاهد و وارسته شیخ الفقه، حضرت آیت الله حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی، موجب تأسف و تأثر فراوان اینجانب شد.

این عالم ربانی و فقیه صمدانی دوران جوانی خود را در محضر آیت الله العظمی بروجردی، آیت الله سید جمال الدین گلپایگانی و دیگر علمای برجسته حوزه های علمیه قم، مکدسه و نجف اشرف گذراند و از ارکان مستحکم این سلسله شد.

این روحانی جلیل القدر با درک اهمیت گسترش حوزه های فقهی و اندیشه های دینی از طریق راه اندازی مراکز و مؤسساتی از جمله مرکز پژوهش های اسلامی دارالزهرا(س) در زمینه تحقیقات دینی و تربیت طلاب و … علاقه مندان به دروس دینی و حوزوی در طول سالیان متمادی برای حفظ حریم اسلام و شعائر اهل بیت علیهم السلام تلاش فراوانی کردند که نتیجه آن تربیت روحانیون و شخصیت های برجسته در این زمینه بود.

وی در طول عمر پربرکت خود به عنوان یکی از پرکارترین نویسندگان و اندیشمندان شیعه، بیش از 80 عنوان کتاب به زبان های مختلف در سراسر جهان منتشر کرده است که از آن جمله می توان به گزیده ای از آثار امام دوم، بیان اصول، نور عبادت، امام اشاره کرد. و مهدویت و سایر آثار، نقش مؤثری در توسعه داشته اند و در زمینه های مختلف اسلامی و فقهی پژوهش هایی صورت گرفته است.

علاوه بر این، این فقهای فرهیخته در بیان مسائل مختلف کشور اعم از سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در تمام ادوار و حکومت های مختلف کوشا بوده و قبل و بعد از انقلاب اسلامی همواره یاوران وفادار امام خمینی (ره) و فرزانگان بوده اند. رهبر انقلاب و با بر عهده گرفتن مسئولیت های خطیر، عمر خود را در خدمت به مردم می گذرانند. این وجود مبارک با تلفیقی از علم و عمل، منشأ معارف مکر اهل بیت (ع) شد و گرهی از مردم عرصه و میدان باز کرد.


اینجانب فقدان علمای جامعه اسلامی را در پیشگاه صاحب عصر و زمان حضرت بقیة الله الاعظم مقام معظم رهبری (حفظه الله)، مراجع عظام جهان اسلام، حوزه های علمیه، بیت المقدس تسلیت عرض می نمایم. افتخار و دوستان و شاگردانش و برای روحش. این عالم جلیل را از درگاه بار متعالی اولیاء و انبیاء نور و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.

محمد باقر گالیباف
رئیس مجلس شورای اسلامی.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید