17 آذر; گزارش بارش های آخر هفته / کدام سامانه جدید بارشی شامل کدام استان ها می شود؟

ساعت: 10:35
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1790529

امروز و فردا (27 و 28 آذر) بندرعباس با دمای 29 و 28 درجه سانتیگراد و زنجان با دمای 11 و 8 درجه سانتیگراد سردترین مراکز استانی کشور هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی با بیان اینکه سامانه بارشی از بعدازظهر امروز (15 آذرماه) از شمال غرب وارد کشور می شود، گفت: امروز در بیشتر نقاط کشور هوای آرام و پایدار با تداوم دارد. آلودگی شهرهای صنعتی و جمعیت پیش بینی شده

صادق ضیائیان افزود: از اواخر وقت امروز (15 آذرماه) سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می شود و موجب بارش باران و برف، وزش باد شدید موقتی و کاهش نسبی دما در مناطقی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و. کرمانشاه.”

وی افزود: این سامانه روز پنجشنبه (16 آذر) استان های اردبیل، زنجان، قزوین، همدان، البرز و ارتفاعات تهران را شامل می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی هوا و مدیریت بحران کشور افزود: این سامانه روز جمعه (19 آذرماه) با بارش پراکنده در استان های مازندران، گلستان و خراسان شمالی خاتمه می یابد.

وی افزود: از بعدازظهر چهارشنبه (15 آذر) و پنجشنبه (16 آذر) وزش باد نسبتاً شدید در شمال غرب، غرب و جنوب غرب و احتمال گرد و خاک در مناطق شیب دار وجود دارد.

به گفته ضیائیان روز شنبه (20 آذرماه) در اکثر نقاط کشور هوای آرام پیش بینی می شود و از اواخر وقت شنبه (20 آذر) و یکشنبه (21 آذر) به دلیل نفوذ جریانات شمالی در سواحل خزر بارش باران خواهیم داشت. استان ها

وی افزود: پدیده وزش باد گرم و افزایش دما در روزهای چهارشنبه (15 آذر) و پنجشنبه (16 آذر) در استان های ساحلی خزر رخ می دهد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی وضعیت هوای تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (18 آذر) نیمه ابری همراه با غبار محلی با کمینه دمای 5 و بیشینه است. 15 درجه سانتیگراد و صاف در روز جمعه (19 آذر) و در وزش باد با حداقل دمای 6 و حداکثر دمای 15 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضییان در پایان گفت: امروز و فردا (18 و 18 آذرماه) بندرعباس با دمای 29 و 28 درجه سانتیگراد گرمترین و زنجان با دمای 11 و 8 درجه سانتیگراد سردترین مرکز استانهای کشور هستند. “

انتهای پیام/
منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید