سپرده فاز دوم واحدها کجا رفت؟

سپرده فاز دوم واحدها کجا رفت؟

سود سرمایه در سال 1402 همانند سال های گذشته در دو مرحله واریز می شود. مرحله اول پرداخت سود سرمایه در آذرماه امسال انجام شد و اکنون سهامداران آماده دریافت سود مرحله دوم خود هستند.

تترلند

به گزارش اقتصاد آنلاین، در سال های اخیر سود سهام عدالت در دو مرحله واریز شده است که مرحله اول آن در پاییز و مرحله دوم در روزهای پایانی سال انجام شد. امسال نیز همین رویه برای واریز سود سهام سرمایه پیش بینی شده است.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه صندوق به تازگی از زمان واریز فاز دوم سود سهام در پایان سال جاری خبر داد. وی گفت: سازمان بورس و شرکت سپرده گذاری مرکزی مکاتبات و مذاکرات لازم را برای دریافت کل سود شرکت های سرمایه گذاری انجام خواهند داد تا مابقی سود را تا پایان سال به این دسته از سهامداران دریافت و واریز کنیم. . .

در سال های اخیر مرحله دوم سود سرمایه در هفته پایانی سال واریز شده است و به احتمال زیاد امسال نیز در روزهای پایانی اسفند ماه سود به حساب سهامداران واریز شود.

OMP

سود سرمایه مرحله دوم چقدر است؟

در مرحله اول پرداخت سود سهام، صاحبان سبد سهام 492 هزار تومانی 681 هزار تومان، پرتفوی 532 هزار تومانی 736 هزار تومان و سبد یک میلیون تومانی 1.385 هزار تومان سود دریافت کردند.

اما بررسی ها نشان می دهد که در سال های اخیر، سود سهام مرحله دوم بالاتر از مرحله اول بوده است. در سال گذشته سهامدارانی که 452، 492 و 532 هزار تومان در سبد سهام خود داشتند به ترتیب 510، 555 و 600 هزار تومان و سهامداران یک میلیون تومانی مبلغ یک میلیون و 128 هزار تومان دریافت کردند. در فاز دوم، سهامداران به ترتیب 613، 667، 721 و 1 میلیون و 356 هزار تومان دریافت کردند و در صورتی که امسال نیز به همین ترتیب باشد، سهامداران در روزهای پایانی سال 1402 سود بیشتری نسبت به فاز اول خواهند داشت.

تکلیف حقوق صاحبان سهام متوفی چه شد؟

در خصوص واگذاری سهام سرمایه متوفیان به وراث آن ها، دولت در ۲۴ آبان ماه سال جاری پس از ۱۸ سال سامانه ای به نام «میرات» را راه اندازی کرد. در صورتی که وراث سهام متوفی تا ابتدای اسفندماه سال جاری اسناد خود را در سامانه ارث ثبت کنند، می توانند تمامی سود سال های گذشته را دریافت کنند.

بر اساس آخرین اطلاعات CDP از سال 1383 تاکنون بیش از سه میلیون و 700 هزار سهامدار فوت کرده اند و یکی از ورثه سهامداران فوت شده می تواند با 6000 شعبه شرکت های کارگزاری یا بانک های منتخب (بانک ملی ایران، ملت) تماس بگیرد. ، پارسیان و تجارت) جهت انجام فرآیند واگذاری سهام.

تعداد صاحبان واحدهای فوت شده 3.7 میلیون نفر اعلام شده که سود این سهامداران محفوظ است و پس از انحصار وراث و واگذاری اجباری سهام به وراث، این سود به ذینفعان واریز می شود.